hoe komt het dat ik geen kabelverbinding krijg met nieuw modem?

We hebben een nieuw Ziggo modem gekregen (modem en router in 1) ,
de draadloze verbinding met de laptop gaat prima maar de vaste verbinding lukt niet...

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Internet
1.1K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
sluit je jezelf rechtstreeks aan op je nieuwe modum of hem je er zelf een routertje/switch tussen zitten?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
er zit nog een "oude"router tussen, die monteur zei dat ik die er gewoon kon laten staan..ondanks dat dat nieuwe modem dus eigenlijk ook een router heeft..
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
oke,een beetje dubbel maar niks mis mee. Ikzelf heb dit thuis ook. heb je de kabel van je modem die naar je 'oude' router gaat aangesloten op de WAN poort? zoja stop die stekker dan in een 'normale' internet poort. Het kan ook zijn dat de configuratie van de 2 routers botsen, dit is voor mij heel veel typ werk om uit te leggen dus kijk eerst maar even in welke poort je de kabel hebt gestopt :P
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
tot zover bedankt, maar ik kan het morgen pas proberen, ik laat het nog wel weten!

Het beste antwoord

Ik zou de oude router weghalen, want waarschijnlijk heb je nu 2 DHCP servers in je netwerk en dat gaat botsen (en mogelijk geeft je oude router het verkeer niet door aan je nieuwe modem/router). Op zich kan het wel werken als je de DHCP op je oude router uitzet en de routers met elkaar verbindt op de LAN poorten (dus niet de WAN/internet poort op de oude router).
gvrox
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
dat was inderdaad het probleem! bedankt!

Andere antwoorden (1)

Aantal mogelijkheden zijn mogelijk:

-1. Netwerkabel in de verkeerde poort op de router aangesloten, probeer een andere poort. (sommige routers hebben ook een aparte poort voor digitale TV ontvangst, die is niet geschikt voor internetverbindingen)

-2. Verkeerde soort netwerkkabel gebruikt (benodigd is een UTP kabel en geen crosswired kabel)

-3. De wifi is ingeschakeld op de laptop, deze verbinding gaat vóór op de "wired" verbinding zodra de wifi is ingeschakeld. Schakel de wifi op de laptop UIT.

-4. De toegangscode is foutief ingegeven. De laptop krijgt dan geen verbinding cq. toegang tot het internet via de router. Voer de juiste toegangscode in.
(staat meestal op de onderzijde van de modem/router)

-5. De netwerkconfiguratie op de laptop/computer is nog niet uitgevoerd of niet goed uitgevoerd.
Oudere configuraties van een ander modem/router bestaan nog. Verwijder deze.
Voer de netwerkconfiguratie uit, of opnieuw uit. Verwijder eerst oudere netwerkconfiguraties van oudere of andere modems en stel de computer opnieuw in op het nieuwe modem/router.

Dus een aantal dingen kunnen de oorzaak zijn dat de bedrade verbinding niet werkt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
gvrox
10 jaar geleden
Toegangscode voor een bedrade verbinding ?