Mijn pc zit achter een router vanwege het draadloze internet. Ik wil een gateway met een externe pc instellen. Hoe moet dat?

Het ip-nummer op mijn pc is het interne ip-adres van de router maar niet het ip-adres waarmee de router met internet communiceert. Hoe vind ik het ip-adres dat ik bij de gateway in moet vullen.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Internet

Het beste antwoord

probleem kan zijn dat je geen fixed ip hebt. Dit kan je oplossen door naar www.no-ip.com te surfen. Zij zorgen voor een fixed ip dat jou veranderlijk ip maskeerd. Zodat je steeds aan je domein aangeraakt. Juist een forward instellen bij no-ip en klaar is kees.

De gateway instellen en veel plezier! :-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
geen van de antwoorden was een oplossing voor mijn probleem. om de ip te achterhalen heb ik www.itsyourip.com gevonden

Andere antwoorden (2)

Even op de site van je provider kijken, daar vindt je d gateway alsmede de DNS
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ga er even van uit dat je Windows gebruikt.
Ga naar: Start>Uitvoeren. Vul in cmd en druk enter
Vul nu in ipconfig en druk op enter. Kijk nu wat er bij Standaardgateway staat.
Dit is meestal 192.168.1.1 of 192.168.1.254
Vul dit in op de PC.