wat is een gemakkelijke manier om te navigeren op google maps streetview?

als ik google maps streetview open lukt het me niet altijd om te navigeren. Bv. als ik in het begin van een straat ben met de cursor en verder in de straat wil kijken, dan "plakt" die cursor plots vast en het enige wat ik nog kan doen is zoomen. ik geraak dus niet verder in de straat. idem met draaien.
hoe vermijd ik dat? Wat is een goede en vlotte manier om te navigeren?

10 jaar geleden
in: Internet
1.2K

Het beste antwoord

Fijn te lezen dat ik niet de enige ben die dat wel eens overkomt! ;-)

Bij mij gebeurt het altijd nadat ik de juiste kijkrichting heb gekozen. Dan "plakt" er inderdaad iets, en als ik de muis beweeg, blijft de kijkrichting meebewegen.

Mijn oplossing is: met de linker muisknop ergens in het beeld klikken, maar de muisknop ingedrukt houden. Dan een klein beetje bewegen om de kijkrichting net een tikje aan te passen. Daarna de linker muisknop loslaten.

Mijn ervaring is dat het systeem dan *wel* doorheeft dat je de muisknop hebt losgelaten, zodat er niets meer "plakt". Vanaf dat moment kun je weer op de normale manier verder navigeren.

Toegevoegd na 4 minuten:

Soms hangt het ook van de straatfoto af. Je kunt niet zomaar op alle plekken klikken om die kant op te gaan.

Je kunt met de muis door het beeld bewegen en op één van de pijltjes klikken die dan onderin verschijnen. Wil je niet één "stapje" die kant op maar wil je verder, dan kun je de muisknop ingedrukt houden.

Je kunt ook de muis over de weg bewegen en kijken tot op welke afstand je nog een cirkeltje in het beeld ziet. Als je zo'n cirkeltje ziet, kun je klikken, en dan ga je direct (zonder al die tussenstapjes) naar die plek.

Tot slot kun je het kleine plattegrondje dat rechtsonder in beeld verschijnt vergroten door op het pijltje te klikken dat in de hoek van dat kleine plattegrondje staat. Je scherm deelt nu in tweeën: de bovenste helft toont het straatebeeld, de onderste helft toont de plattegrond. Je kunt nu het poppetje over de plattegrond slepen om heel snel, sneller dan bij navigeren in het straatbeeld, naar een andere plek te gaan. Vooral bij lange wegen is dat erg handig.

Cryofiel