Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom gaat mijn internet data zo snel op van mijn Smartphone?

Omdat mijn modem stuk is en ik dus eventjes moet wachten heb ik tijdelijk geen Wifi. Ik heb bij mijn abonnement 2Gb internet data, deze pas verhoogd naar 3Gb voor de zekerheid. Dit is best veel! Het valt me op dat me telefoon die Mb's gewoon opvreet. Al mijn apps schakel ik uit tijdens geen gebruik, o.a. dus ook Facebook en spelletjes etc. Internet laat ik wel aanstaan voor inkomende Whatsapp berichten. Hoe kan het dan dat die toch zoveel gebruikt?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Internet
3.9K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Al je facebook bijvoorbeeld bekijkt en je telefoon moet de afbeeldingen laden, kost dat al een aantal MB. Tip, zolang je geen wifi hebt, ook geen filmpjes en foto's bekijken online.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Laat even weten wat voor telefoon je gebruikt...
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Een galaxy s4

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Je hebt een Android-telefoon. Ga naar instellingen en dan Data-verbruik. Je ziet dan welke applicaties het meeste verbruiken. Met een app als Onavo kun je wat meer zien en instellen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Je kan (vaak, niet altijd) bij je instellingen je netwerk gebruik zien, daar kan je zien hoeveel mb je per app hebt verbruikt. Dus aan de hand daarvan kan je zien waar het probleem vandaag komt!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Apps gebruiken data in de achtergrond. Sluit de apps volledig af. Door alleen op de thuisknop te drukken kan het zijn dat de app in de achtergrond draait en dus stroom gebruikt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding