Waarom is mijn internet zo langzaam?

Ik zou snel internet moeten hebben, maar als ik mijn taakbeheer open wordt blijkbaar de draadloze verbinding bijna nooit boven de 1% gebruikt bij zowel downloaden en uploaden als gewoon over het web surfen. Hoe kan dit?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Internet
SimonV
10 jaar geleden
Het ligt niet aan een virus?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
volgens mijn virusscanner zit er geen virus op.
gvrox
10 jaar geleden
Wat voor snelheid geeft http://www.speedtest.net/ aan, en welke snelheid zou je moeten hebben volgens je provider ? En wat zijn de snelheden als je direct via een ethernetkabel aan de router verbonden bent ?
gvrox
10 jaar geleden
Wat voor verbinding heb je, ADSL, glasvezel, kabel ?

Antwoorden (2)

Een trage internetverbinding kan zoveel oorzaken hebben. Een virus, processen die bezig zijn, vele tools en toepassingen een oude pc enz enz. Ook zijn sommige sites behoorlijk volgestopt. De Telegraaf zit zo vol dat het lang duurt voordat je de opbouw ziet. Dan hebben we nog de snelheid van je processor geheugen.

Bij een oude pc zou ik zeggen vervangen of onderdelen vernieuwen. Als eerste tip zou ik alles opnieuw installeren. Dan loopt alles vaak veel beter.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het is een laptop, dus onderdelen vervangen gaat helaas niet.
F-secure heeft alles nagelopen en geen virussen gevonden, maar ook sites die vrijwel geen broncode bevatten doen lang over het downloaden van bestanden.
Ik zal even kijken hoe ik alles opnieuw installeer. Misschien dat dat inderdaad helpt.
Mischien dat je router het signaal niet 100% naar je pc kan brengen mischien zit er een muur/plafond in de weg dus mischein moet je die ff verplaatsen
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nee, mijn laptop staat letterlijk naast de router en ik heb het volle aantal streepjes wat betreft verbindingssterkte.
Via een draadje heeft mijn laptop wel wat sneller internet en staat ook in taakbeheer dat die tussen de 20 en de 60 % wordt belast, maar ook dan valt de snelheid nog een beetje tegen. Een bestand van een paar gigabyte uploaden duurt uren.