Op welke site kan ik informatie vinden over de korenmolen?

Voor geschiedenis moet ik een po maken. Ik heb als onderwerp de korenmolen gekozen. Alleen ik kan niet zo veel informatie vinden, behalve Wikipedia. zijn er ook andere sites waar ik informatie vinden over (de geschiedenis van) de korenmolen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Internet

Het beste antwoord

De Korenmolen is een achtkante binnenkruier-korenmolen in Laren.
De huidige molen is gebouwd in 1773, en is misschien een verplaatste poldermolen. De molen heeft later een zuiggasmotor gekregen die in de Eerste Wereldoorlog is vervangen door een elektromotor. In 1920 kwam de toen al verwaarloosde molen stil te staan. In 1926 werd de molen weer gerestaureerd, na een actie gesteund door de plaatselijke burgerij. Ook in 1939 en 1962 waren er restauraties.
Uiteindelijk werd in 1988 het wiekenkruis verwijderd omdat het te slecht was, maar in 1998 heeft de molen weer een flinke restauratie gehad en is maalvaardig gerestaureerd.

Op wikipedia staat het eea met tekeningen van de molen

http://nl.wikipedia.org/wiki/Korenmolen