waarvoor op mijn nieuwe laptop doet mijn internet het slecht en op mijn oudere laptop doet het internet het goed?

de nieuwe laptop is en Toshiba satellite l50-a-16h
waarvoor doet op mij nieuwe laptop het internet het slecht en op mijn oude laptop het internet.
als ik een spelletje speel of een video kijk dan op mijn nieuwe laptop loopt ie steeds vast en haperen de spellen en verlies ik de hele tijd de verbinding en op mijn oudere laptop heb ik er geen problemen mee

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Internet

Antwoorden (2)

Hallo,

Dat is bij mij ook het geval, dat ligt niet aan je wifi maar aan de soort verbinding van jouw apparaat.
Blijkbaar kan jouw nieuwe laptop de wifi minder goed bereiken dan je oude laptop.
Probeer eens uit te zoeken waar in je huis je het meeste bereik hebt met de wifi en ga daar zitten met de laptop.

Ik hoop dat het nu een beetje duidelijk is, ik ben geen expert maar hier heb ik ook last van.

Lisa.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
een lan verbinding (met een draadje) is meestal zo'n 2 keer zo snel als een draadloze verbinding. Een nieuwe computer is niet persé beter. zo heeft een iPhone 4 aanmerkelijk sneller internet dan een nieuwe huawei van de allergoedkoopste soort.
Ga eens op internet surfen en houd windows taakbeheer bij de hand. je moet het tabblad met netwerk open hebben. In hoeveel % wordt jouw verbinding gebruikt bij het surfen over het internet? Dat zegt veel over de oorzaak.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dit is maar relatief, 802.11n, en zelfs 802.11 draft-n zijn beide sneller dan 100 Mbit/s LAN.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Wie heeft er nou tegenwoordig nog 100 Mbit LAN? Een gigabitswitch kost tegenwoordig 2 keer niets. En of 802.11n ook in praktijk altijd sneller dan 100 Mb/s zal zijn is te betwijfelen. Sterker nog, van zodra er een apparaat verbinding maakt met de router dat niet overweg kan met 802.11n moet de router terugvallen op 802.11g en zullen ook de apparaten die de n-standaard niet ondersteunen een tragere verbinding krijgen. Trek daar de overhead af en je zit met een verbinding die ruim 30x trager is dan gigabitethernet. Kortom, dikke plus, dit antwoord!