Is het bij Google Maps mogelijk een kaart te krijgen zonder bedrijven erop?

Voor mijn werk heb ik regelmatig kaarten nodig van plaatsen, maar hier staan standaard ook veel bedrijven op, wat niet heel praktisch is en voor mij onnodig. Is het mogelijk deze weg te halen op een kaart, zodat ik een 'kale' kaart zonder bedrijven heb?

Alvast dank voor uw antwoord.

Toegevoegd na 13 uur:
Ik doel voornamelijk op de bedrijfsnamen, zie de markeringen in bijlage.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Internet
83.9K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bedoel je die kleine icoontjes, zoals restaurant, bushalte, meseum e.d.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Zie screenshot, doel op de bedrijfsnamen.

Antwoorden (2)

Die aanduidingen zitten in de "tegels" van de kaart. Je zult dus op zoek moeten naar een zogenaamde tileserver die die niet toont. Ik ken er van Google geen; ik heb even verder rondgekeken, maar er geen gevonden (Bing en de meeste OpenStreetMap renderings staan er ook vol mee). Tenzij je zelf een eigen renderer aanmaakt (zie ook de link), of alsnog zo'n tileserver vindt, lijkt het niet 1-2-3 mogelijk.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Deze OSM variant lijkt bv. geen points-of-interest to tonen tot zoomniveau 16:
http://www.openstreetmap.org/#map=16/53.2179/6.5629&layers=Q
Nee, deze kan je er niet uitfilteren.
Google's grootste bron van inkomsten is namelijk reclame.
Dat een dergelijk bedrijf op maps zichtbaar wordt gemaakt genereerd dus inkomsten.

Maar er zijn wel alternatieven.
Bijvoorbeeld Here.
Andere database en in mijn opinie nog beter ook.
Ik gebruik het zowel op mijn laptop ter voorbereiding en als navi op mijn telefoon.
Bijkomend voordeel is ook de synchronisatie tussen de computer en je toestel.
Mocht dit van toepassing zijn is dat handiger dan de maps van Google

http://here.com/
http://here.com/52.8480129,7.8681087,9,0,0,normal.day