Hoe kan ik goedkoop een admintool voor games hosten?

Ik huur ergens een game server. Dit gaat allemaaal prima.
Ik zoek nu nog een manier om een admintool voor dit spel 24/7 te draaien op een server. Hoe heet zoiets en vooral, is dit een beetje goedkoop te realiseren?

Het gaat er dus om dat die admintool (4 mb) daar aan staat en dus 24/7 blijft draaien. Ook moet ie toegangelijk zijn voor mij (om bijvoorbeeld settings te veranderen)

Toegevoegd na 2 minuten:
Oh, het gaat trouwens om een windows programma.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Internet
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat is niet wat ik zoek. Ik wil geen game hosten, ik wil een programmatje ergens hosten zodat die mijn game 24/7 in de gaten houdt...

Antwoorden (1)

Wat voor soort server huur je, en wat voor soort toegang heb je? Remote desktop connection? VNC? telnet/ssh

Verder wat voor soort games draai je, en wat wil je allemaal ermee doen? Starten stoppen en console commando's, logboeken of starten en resetten?

Voor alleen bijvoorbeeld Call of Duty, Battlefield 4 zou ik deze nemen:

http://battlefieldinformer.com/f199/battlefield-4-procon-1-4-1-0-rc-2341/

Deze is aardig goed. Verder heb je http://www.hlsw.org/ voor meerdere processen die je in de gaten kan houden.

En dan heb je ook nog http://www.cerberos.org.uk/ eigenlijk geen verschil in laatste twee. Waar HLSW ook nog een Android App heeft.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Hoi, bedankt voor je reactie.
Wat ik dus zoek is een 'computer' die 24 uur per online is waarop ik een programma kan draaien om een game in de gaten te houden als admintool. Dus, heel simpel gezegd. Nu start ik mijn pc op, start de admintool (.exe) op en die zorgt ervoor dat een game (elders draaiend bij een gamehoster) in de gaten wordt gehouden.
Stel dat ik mijn pc afsluit dan is de admintool dus ook offline. Wat ik dus zoek is een locatie waarop je in een windows omgeving, een admintool kan laten draaien die dus nooit hoeft af te sluiten. Makkelijker kan ik het niet uitleggen...
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Cerberus en HLSW is dan wat je zoekt. Deze zouden uitstekend voor je zijn. Maar er zijn natuurlijk meerdere uit te kiezen. In principe kan het al een simpele webpagina zijn die de processen in de gaten houdt en eventueel foutmeldingen doorgeeft. Je hebt bijvoorbeeld kant en klare monitoring software pakketten, maar die lijken mij een beetje te zwaar voor je gameserver. (nagios/ManageEngine)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik heb helemaal geen monitorsoftware nodig.. Volgens mij begrijp je me niet (tis ook lastig uit te leggen). Nogmaals proberen: Vergeet alles wat ik gezegd heb en bekijk het zo: Ik zoek een bedrijf die op hun server (de gewone normale) windows heeft draaien en op die server stukjes verhuurd aan klanten. Klant huurt een stukje server en kan daar vanuit huis op inloggen. Ingelogt op hun server zie je een bureaublad en 'alles' wat je gewend bent bij Windows. Op dat stukje windows server download ik dan een bestandje en installeer het. Daarna opening ik het (en stel het naar wens in).
Daarna sluit ik de toegang tot de server en laat het bestandje gewoon draaien op hun server (want die is 24 uur per dag online) Klaar. Bestaat dit of niet? En zo ja, hoe heet het..
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Remote desktop connection zoals in me eerste antwoord.