Wat is de gein van dat je soms twee (of drie) keer moet klikken om vanaf een bepaalde website een pagina terug te gaan?

Denken de eigenaren van die websites dan dat je je toch gaat bedenken en op hun site blijft? Of is er een andere reden?
Ik vind het in iedergeval ernstig irritant.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Internet
Amadea
10 jaar geleden
Ik heb aangegeven dat elke site in een nieuw venster moet openen. Zodoende sluit ik het af met het kruisje rechtsboven, en kan mijn zoektocht meteen vervolgen.
Ritsuka
10 jaar geleden
zo doe ik het ook vaak ja, zoals amadea zegt
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Daar sluit ik me bij aan :)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat zal ik dan ook es proberen, bedankt voor de tip :)

Het beste antwoord

Nee, het komt vaak doordat er een tussenpagina was die je doorstuurde naar de laatste. Dat heet een redirect. Doordat dus de direct vorige pagina je doorstuurde naar de huidige, moet je sneller een paar keer op terug klikken dan dat de site je doorstuurt.

Dit is over het algemeen niet met opzet, maar de technische werking van die site.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
danku!

Andere antwoorden (1)

Dat is een mogelijkheid. Maar er kan ook een Javascript zijn aangeroepen, waardoor je (ongewild) vaker op back moet klikken om de site/het script af te sluiten.

Toegevoegd na 1 minuut:
Je kunt ook met de rechtermuisknop op de terugknop je zoektocht vervolgen.