Op bepaalde sites gebeurt het vaak dat deze vastlopen en dat dan het bericht verschijn "Internet Explorer werkt niet meer". Hoe komt dat?

Het gebeurt maar op een paar sites.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Internet
1.9K

Antwoorden (3)

Laat me raden, je bedoelt o.a. facebook?
IE is sowieso bekend om de buggy werking van het geheel, als je dan een pagina bezoekt die allerlei soorten scripts heeft runnen dan wil het spulletje nog wel eens vast lopen.
Ook wil dit gebeuren bij andere browsers daar sommige sites een overkill aan scripts hebben runnen, zo als bijvoorbeeld facebook (met firefox wil het wel eens erg traag worden, maar crashed amper). Ik gebruik zelf Firefox en Chrome.
Voor Firefox gebruik ik de add-on NoScript, heerlijke add-on die in het begin wel eventjes tijd vergt om goed in te stellen, maar heb je het goed ingesteld dan geeft het zekers profijt daar je manueel eerst moet beoordelen welke scripts en of je scripts wilt enabelen voor een bepaalde site.

Ook als er automatisch video's worden afgespeeld met een niet up2date flash, shockwave, java (jave in mindere mate, maar altijd alle 3 up2date houden) kan dit voor problemen zorgen.
Flash games op IE kan de pc ook erg aan het laggen maken en zelfs tot crashen dwingen.

Ik zou adviseren om eens een andere browser te gaan gebruiken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wellicht kunt u een paar voorbeelden geven van sites waar u dit probleem op ervaart?

Voor nu kan ik u alvast de tip geven om de instellingen van Internet Explorer te herstellen. Heel vaak komt het voor dat bepaalde instellingen of invoegtoepassingen storingen veroorzaken. Wellicht kunt u met het herstellen van de instellingen het probleem gemakkelijk verhelpen.

Internet Explorer 8
http://support.microsoft.com/kb/923737/nl

Internet Explorer 9:
http://windows.microsoft.com/nl-NL/windows7/Reset-Internet-Explorer-settings-in-Internet-Explorer-9
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Pieter2011
12 jaar geleden
Geen best teken dat het "heel vaak voorkomt dat bepaalde instellingen of invoegtoepassingen storingen veroorzaken"...
Dit betekend dat het een te volle site is zoals facebook