Hallo,ik heb onlangs een USB Adapter Wireless 150N van ICIDU .De bijgeleverde drivers zijn voor Windows.Heb Linux op de Laptop.Hulp gewenst.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Internet
1.1K

Antwoorden (2)

Kijk eens hier wellicht heb je er wat aan. http://forum.nedlinux.nl/viewtopic.php?id=29774
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gezien Linux slechts de kernel is zou het handig zijn om te weten welke distributie je gebruikt (bv ubuntu, fedora) of op zijn minst welke desktop omgeving (bv gnome, kde, lxde)

Open je pakketbeheerder en zoek naar de merknaam van je adapter en kijk of je de driver voor jouw apparaat tegen komt. Zie je de driver niet staan stel deze vraag dan eerst even in het forum van je linux distributie, die kunnen je in de meeste gevallen het snelst helpen.

Vind je geen oplossing dan kan je ook altijd nog proberen om de Windows driver te installeren.

Zoek met je pakketbeheerder naar het programma ndiswrapper en installeer dit, zie je een pakket ndisgtk of ndiswrapper-gui of iets soortgelijks dan installeer dat ook.

Heb je de gtk of gui versie dan verschijnt ndiswrapper vanzelf in je menu, heb je echter alleen het ndiswrapper pakket zal je een terminal venster moeten openen en de driver van daar uit installeren.

Zoek in je driver cd naar een mapje waarin je .INF bestanden vind, wanneer er meerdere in staan heb je waarschijnlijk de USB versie nodig, kopieer al de bestanden in die map maar even naar je home folder (/home/gebruikersnaam) en open een terminal.

typ in de terminal:
ndiswrapper -i naam_van_de_driver.INF

Als alles goed gaat is je driver geinstalleerd.
Open vervolgens het configuratie programma voor je internet configuratie en stel je stickie in.