Wanneer ik een foto bewerk dmv Photoshop. Mag ik zo'n foto dan op internet plaatsen zonder naamsvermelding?

Zonder toestemming te vragen, dan. Anders is het een beetje teveel werk voor zo'n grote weblog. ;)

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Internet
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik zelf zou gewoon de naam vermelden en eventueel een link erbij. Dat is wel veel netter.
Als jou blog goed gelezen wordt, dan wordt de fotograaf ook vaker bezocht en zal iedereen blij zijn. Laten we eerlijk zijn. Als jij mensen op jou blog krijgt doordat er ergens anders naar jou wordt verwezen, ben jij ook blij. Laat het one big happy family zijn.

Antwoorden (2)

Licht eraan.
Is het een foto die beschermd is dan hoort er naamsvermelding bij.
Maar is het een foto die niet beschermd is hoeft het niet.

Mvg
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
gvrox
10 jaar geleden
Beschermd in welke zin ?
Nee, officieel mag dat niet. Dit heeft met auteursrecht te maken. Je gebruikt namelijk een foto van iemand anders, en brengt daar vervolgens jou eigen veranderingen in aan. Als jij de foto bewerkt, heb je dus alsnog de toestemming van de oorspronkelijke maker/bedrijf nodig.
Wanneer jij je weblog succesvol en zonder problemen wil laten groeien zou ik dat in jou geval wel doen, of je eigen foto's (laten) maken. :)