ik heb upc internet maar die komt niet op mijn kamer, wat kan ik hieraan doen?

Ik heb al een tijdje internet via upc maar die komt niet zover dat die op mijn kamer komt, ik heb onze oude wifi router aangesloten maar die werkt maar voor heel even. Heeft iemand een idee hoe ik wel wifi op mijn kamer kan hebben?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Internet
ronron1212
10 jaar geleden
Koop een verleng kabel

Antwoorden (3)

Via een Range Extender, die sluit je met een kabel aan op de router en zet je ergens in je huis dichter bij je kamer neer. Hierdoor krijg je betere wifi in je kamer. Range Extenders kosten €60-80
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat is dus een acces point en geen range extender.
koop voor 10 euro een tweedehands routertje, trek n kabel naar boven, schakel op die router DHCP uit. statisch ip adres, en maak de default gateway het ip van je router beneden. sluit die aan op de kabel boven en je hebt een goedkoop extra wifinetwerk
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je zou inderdaad de kabel kunnen doortrekken en een acces point op een geschikte plaats zetten. Maar als je dan toch bezig bent met een kabel door te trekken is het doortrekken tot aan het internetapparaat en het rechtstreeks inpluggen een betere optie lijkt me.

Een range extender is ook een optie, maar hou er rekening mee dat dit de internetsnelheid naar omlaag haalt.

Is een kabel doortrekken onmogelijk en wil je geen verlaagde snelheid dan is een powerlineadapter een laatste alternatief.