Is het mogelijk om breedbeeld internet te krijgen?

Ik heb een HP w1907v monitor (breedbeeld) maar bij alle sites zitten aan beide zijkanten witte balken. Is het mogelijk om het hele beeld te vullen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Internet

Het beste antwoord

dat kan je instellen bij het menu behorende bij je beeldkaart software, daar kun je o.a 16:9 instellen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waar kan ik dat instellen?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Normaal gesproken maakt het zijn eigen icoon aan in het configuratiescherm.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb 't gevonden maar ik zie nergens de keuze 16:9. Ik heb wel de keuze tussen 16 & 32 bit. Heeft dat er soms iets mee te maken?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, dat is je scherm resolutie normaal 8, 16, 24 of 32. Welk merk heeft je beeldkaart?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kijk eens naar het icoon NVIDA icoon daar kun je het regelen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Intel GMA driver? Ik denk dat dat het is. En waar kan ik die NVIDA icoon vinden? (ik hoop dat ik geen last ben) =)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Maakt niet uit, ga anders even zoeken naar een NVIDA driver, het makkelijkste doe je zo'n update met DRIVERMAX kun je gratis downloaden via het internet, weet je zeker dat je al de laatsre drivers hebt. Ik hoor het wel.

Andere antwoorden (2)

Veel sites zijn gemaakt met een CMS (Content Management System). De meeste CMS-en zijn zo gemaakt, dat de daarmee gemaakte webpagina's op elke computer goed worden weergegeven, ongeacht de resolutie.

De makkelijkste manier om dat voor elkaar te krijgen is: de webpagina's zo opbouwen dat de eigenlijke inhoud een vaste breedte heeft.

Veel CMS-en bieden de mogelijkheid die vaste breedte in te stellen op 640 pixels of 800 pixels. Andere keuzes zijn er niet. Wordt de site toch bekeken op een monitor die breder is dan de ingestelde 640 of 800 pixels, dan worden links en rechts witte balken getoond.

Om een lang verhaal kort te maken: die breedte wordt dus ingesteld in de webpagina's die je bekijkt. Die bevatten hard gecodeerd de breedte van het inhoudsgedeelte. Jammer voor jou, maar je kunt er niets aan doen.

Er zijn ook wel websites die geen hardgecodeerde breedte hebben. Die zullen ook bij jou het hele venster vullen.
Cryofiel
14 jaar geleden
CSS (cascading style sheets) worden gebruikt om de vormgeving van de websites te regelen. (CMS gaat (bijna) altijd over de inhoud en niet over de layout)

Als ik je goed begrijp komt jouw probleem enkel voor bij het gebruik van internet. De browser die je gebruikt kan van groot belang zijn. In algemeen opzicht zou die band niet mogen bestaan. de achtergrond van een website word namelijk over de hele 'body' toegepast. Wat wil zeggen dat elk stukje opgevuld gaat zijn met de zelfde achtergrond.

Als het enkel gaat over één website zou de mogelijkheid bestaan dat de css niet goed 'geprogrammeerd' is. Waardoor enkel een bovenliggende laag van een achtergrond voorzien is. In het geval er gebruik word gemaakt van frames (verouderd) zou dit ook kunnen voorkomen maar dan is het wederom te wijten aan een fout in de 'codering' van de website. Maar ik veronderstel dat het een algemene zaak is.

De content is minder van toepassing hier. Deze kan zowel gecentreerd, links of rechts neergezet worden naargelang het binnen het design past.

Ik moet bekennen dat dit ik dit een vreemde vraag vind. Ik kan aanraden firefox te gebruiken als je een goede webbrowser nodig hebt. Indien dit probleem zich op alle pagina's voordoet dan kan het zijn dat een bepaalde plugin dat je gebruikt de boel om zeep geholpen heeft.