Ik weet niet of ik internet verslaafd ben maar doe bijna alles in mijn dag dagelijkse bestaan via internet.. of het nu werk of privé is... Ben ook zwaar van slag als de pc of laptop eens geen zin hebben....!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Internet verslaving is een van de 'jongste' verslavingen, waar we in de toekomst op grotere schaal mee te maken zullen krijgen. Wat het internet precies zo verslavend maakt, is nog niet helemaal bekend. Wel is duidelijk dat een internetverslaafde voldoet aan de criteria die ook voor andere verslavingen worden gehandhaafd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mijn laptop hield er laatst ook mee op en ik vond dit erg onprettig. Volgende dag meteen een nieuwe gekocht. Verder log ik standaard aan het eind van de dag nog even in, om mail te checken en dergelijke, ook als ik erg laat thuis kom van bijv de nachtdienst. Meestal blijf ik dan veel langer hangen dan ik me had voorgenomen en ook al neem ik me voor, om voor het slapen gaan niet meer te gaan internetten, toch blijf ik het doen. Klinkt al redelijk als verslaafd vrees ik.

Aan de andere kant; laatst was ik voor een maand in Afrika en ben daar erg weinig computers tegengekomen. Heb ze ook zeker niet gemist. Kennelijk ben ik nog niet zo ver heen, dat ik echt niet meer zonder kan.
AlphaLimaSierra
14 jaar geleden
Ik zou geen dag zonder computer kunnen.
Maar gisteravond heb ik hem gewoon om 7 uur afgezet ,bewust en heb gewoon de hele avond tv gekeken.
En dat is toch iets ontspannender,als maar de hele avond achter die pc zitten.
Maar dat wil niet zeggen dat dat ook vanavond gebeurt.
Verleden jaar maart heb ik 3 weken helemaal niet achter de computer gezeten,en na een poosje mis je hem ook niet meer.
Je komt meer tot rust innerlijk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het gaat net als bij iedere verslaving zoals roken, alcohol, spelletjes, etc.
Verslaving is een toestand waarin een persoon fysiek en/of mentaal van een gewoonte of stof afhankelijk is, zodanig dat hij/zij deze gewoonte of stof niet, of heel moeilijk los kan laten.
Op het moment dat je het internetten niet los kan laten, je geest dwingt je er toe te gaan internetten, je kunt er dus niet meer zonder, dan ben je verslaafd aan internet.

Wie het zijn kun je natuurlijk niet zomaar vaststellen, maar iedereen die aan bovengenoede definitie voldoet is het.