Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik krijg glasvezel internet. Hoe wordt dat aangesloten aan mijn pc?

Gaat dit via een usb? Of een draadloze antenne? Of via een utp kabel? (die heb ik namelijk nu, maar daar heb ik geen poort voor in mijn pc)

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Internet
11.3K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Er is een speciale Glasvezel modem en router
Op deze site staat een uitgebreid verhaal over glasvezel
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Glasvezel komt net als de kabel en telefoon binnen en daarop wordt een modem aangesloten, vandaar kun je 'm dan met een ethernetkabel op je computer (netwerkkaart) aansluiten. Soms kan het ook draadloos (WiFi), maar dat ligt aan het type modem en of je draadloos op je computer hebt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je nu in huis een ADSL of Kabelmodem hebt, dan wordt die vervangen door een nieuw glasfiber modem. de rest van je installatie kan hetzelfde blijven Hoewel...

Je internet gaat een veel hogere snelheid krijgen. Veel mensen merken dat hun ouderwetse 100Mbs spulletjes opeens te traag zijn. Ook je draadloze laptop haalt misschien niet meer dan 54 Mbs terwijl er 120 Mbs (of meer) klaarstaan op het modem.

Wat heb je nodig bij bedraad netwerk:
- goede router met 4 x 1 Gigabit poorten voor aan het modem;
- Minimaal CAT 5 kabels
- Als je een uitgebreid netwerk hebt, 1 Gigabit switches met voldoende poorten voor al je apparaten

Bij een draadloos netwerk:
- Goede 300n router (eventueel met 4 x 1 Gigabit voor je andere apparaten)
- evenuteel switches voor de bedraad netwerk (CAT 5 kabels)
- een 300N USB dongle voor iedere compute die je draadloos wilt aansluiten.

Waarom 1 Gigabit apparaten? De processor daarin is vele malen sneller dat die in 10 of 100Mbs kastjes. Het gaat bij routers en switches immers om de doorvoersnelheid van je datastromen. Niet hoe snel een pakketje over het etwerkvan a naar b gaat (hoewel dat bij 1 Gb ook sneller is :-)

Suc6!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding