Waarom heb ik geen keus in mijn provider?

Ik wou laatst ziggo aanvragen op mijn nieuwe adres en kreeg te horen dat alleen caiway levert. Nou maak ik al ruim een half jaar gebruik van de caiway dienst, maar ben er zeker niet over te spreken. Ook maak ik veel gebruik van internet en die is bij caiway gewoon traag. Ziggo bied een snellere internetverbinding alleen levert niet bij ons. Ook geen glasvezel aansluiting. (terwijl bij de buurman levert ziggo weer wel, want dat valt weer net binnen hun gebied) Heb ik nog een andere optie of zit ik echt vast aan caiway?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Internet
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik heb ook Caiway, en vanaf volgende maand levert Caiway ook glasvezel.

Het beste antwoord

Alternatieven voor de kabel;
* ADSL, maar waarschijnlijk zal dat ook niet werken, ik vermoed namelijk dat je in het buitengebied woont (aangezien je buurman "op de grens van ziggo" zit (dit gebeurd niet midden in een woonwijk))

* Internet via de satelliet, zie de linkjes voor een aantal aanbieders. Eerder was het zo dat je voor de upload nog steeds een telefoon verbinding nodig had, maar tegenwoordig kan zowel het up- als het download verkeer via de satelliet.

De download snelheid bij internet via de satelliet ligt rond de 20Mbps, de upload op 6Mbps. Vaak hanteren de providers hier nog wel een Quota.
Prijzen beginnen rond de 40 euro

Toegevoegd na 2 uur:
Om dat er mensen zijn die van mening zijn dat dit geen antwoord is op je vraag, deze toevoeging;

Nee, je hebt geen keuze in je kabel aanbieder (raar maar waar, in de wereld van de monopoly posities etc).

Hierboven zie je een aantal opties op je eindvraag "Heb ik nog een andere optie of zit ik echt vast aan caiway?"
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Geen antwoord op de vraag....
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
vraagsteller stelt als laatste de vraag "Heb ik nog een andere optie of zit ik echt vast aan caiway?" daar geef ik dus antwoord op
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het was in ieder geval geen antwoord op de hoofdvraag in eerste instantie, dat had je er bij moeten zetten omdat je antwoord anders wellicht verwijderd zou worden. Zo is het een stuk beter!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik heb ook Caiway, en ze leveren nu al glavezel. Voor de zekerheid hou ik aan voor de vraagsteller dat ze vanaf volgende maand glasvezel leveren. En vergeleken met ADSL en andere goedkopere en oudere oplossingen is kabel toch echt het beste. Maar Caiway levert glasvezel vanaf €40 alles-in-1 met gratis HD-ontvanger. Ik weet niet of het glasvezelmodem voor nieuwe klanten ook gratis is, maar voor bestaande klanten wel. PS: Ik woon in 's-Gravenzande.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nou heb ik geen probleem met een min, maar dan wel graag onderbouwd.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
@WDHBGS vraagsteller geeft al aan dat er geen glasvezel aansluiting is. Dus dat zal waarschijnlijk geen optie zijn..
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Maar Caiway levert overal glasvezel waar ze ook gewoon leveren.