Mag je een bericht van nu.nl plaatsen op je eigen website als je erbij zet dat het van nu.nl komt?

weet iemand dat?

Toegevoegd na 25 minuten:
Mag het ook als er Copyright op staat?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Internet

Antwoorden (2)

Ja, mag zeker aangezien het internet openbaar is.
Je hoeft er zelfs niet bij te zetten dat het van nu.nl komt, maar het is wel aan te raden.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Thnx voor het antwoord!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
maar mag het ook als er copyright (©) op de site staat (lees dit: http://www.nu.nl/copyright.html)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Volgens mij wel, want het internet is nou eenmaal openbaar.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dus volgens jou is het hele concept van copyright ongeldig? Want internet is openbaar? Slaat dus echt nergens op he ..
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
@Freek94, je mag het niet openbaar publiceren. Maar op internet mag wel, want je kunt via een verborgen iframe het toch publiceren.. En daar let bijna niemand op.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het mag absoluut niet. Ook al staat het op internet, dan is het nog altijd beschermd door de auteurswet. Het antwoord van WDHBGS in deze is zeer onjuist. Elk werk, met of zonder vermelding van 'copyright' is beschermd en mag alleen worden verspreid met toestemming van de eigenaar van het recht. Er is wel het citaatrecht, waarbij je een stukje mag vermelden. Maar complete artikelen, ook al is het er maar 1 is niet zomaar toegestaan.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
@martijncoenen, ik heb er zelf nog nooit problemen mee gehad, en een bericht op Nu.nl is wel erg gemiddeld, vergeleken met andere websites zonder copyricht.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat je er geen problemen mee hebt gehad, betekent natuurlijk niet dat het mag. Als je een TV jat in een winkel en je krijgt er geen problemen mee, dan is het nog altijd niet toegestaan.
En dat was de vraag van de originele vraagsteller: Mag het? Elke website, tekst, foto, creatie heeft auteursrecht (aka copyright). Er zijn sommige die het expliciet vrijgeven, dan mag je natuurlijk die inhoud gebruiken. Maar NU.nl is daar geen onderdeel van.
ja zolang je maar wel aan bronvermelding doet, dus melden waar het vandaan komt.

Anders is het schending van het copyright recht.