hoe kan ik contactpersonen toevoegen aan mijn googleaccount (om foto's van picasa te delen)?

ik wil foto's delen via picasa. Daarvoor moet ik ingelogd zijn op mij google account (wat +- neerkomt op een gmailaccount als ik het goed begrijp). Nu zitten daar enkele adressen in, en met die contactpersonen kan ik foto's delen. Maar als ik een mailadres intik dat niet bij die contactpersonen staat lukt het niet, de mail komt gewoon niet toe.
Ik weet echt niet meer hoe ik ooit die contactpersonen bij mijn google account gekregen heb. Hoe los ik dat op, zodat ik met iedereen foto's kan delen (ttz met de mensen met wie ik deze wil delen natuurlijk)?

10 jaar geleden
in: Internet
Ritsuka
10 jaar geleden
is het de web picasa of het programma op je pc?

Antwoorden (1)

Ik neem aan dat je Picasa ook op je pc hebt geïnstalleerd? Rechts bovenin dat programma kun je verbinding maken met Picasa Webalbums. Zorg er in dat geval voor dat het e-mailadres waarmee je inlogt hetzelfde is als het e-mailadres waarmee je online (dus op de website) op Picasa Webalbums inlogt.
Dat maakt het allemaal een stuk overzichtelijker. Als die twee gekoppeld zijn weet je ook zeker dat je het juiste e-mailadres gebruikt.

- Online mensen uitnodigen (afb. 1)
Ga naar de website en klik, nadat je bent ingelogd, op Openbare galerij, en vervolgens op Delen. Hier kun je de e-mailadressen invullen van degenen met wie je al je openbare foto's wilt delen. Dat hoeven trouwens geen hotmail- of gmailadressen te zijn. Desgewenst kun je er een berichtje aan toevoegen voordat je de uitnodiging verstuurt.

Op dezelfde manier kun je ook per map mensen uitnodigen om die spoecifieke foto's te bekijken.

- Via Picasa op je pc mensen uitnodigen (afb. 2)
Als er een map met foto's op je pc staat die je online wilt zetten om ze met anderen te delen, selecteer dan het album en klik op Delen (de groene knop). Zorg wel dat je bent ingelogd! Nu kun je aangeven hoe en waar je de foto's online op Picasa wilt zetten en met wie je ze wilt delen.

Toegevoegd na 7 minuten:
Overigens komen uitnodigingen die op deze manier via Picasa/Google worden verstuurd heel vaak automatisch in de spammap terecht.
Plaatje bij antwoord
Pieter2011