Geen constante internetsnelheid?

Hallo, ik heb een Internetsnelheid 120 Mbps (ZIGGO). Maar mijn internet neemt continu af en toe in snelheid. De ene keer gaat het heerlijk snel, en de andere keer gaat het ongelooflijk langzaam. Ik heb bijvoorbeeld een programma waarmee ik download, die altijd de volledige snelheid uit je verbinding zou moeten halen maar daarin varieert de snelheid ook enorm. Er is geen sprake van spyware, virussen of iets dergelijks. Ik heb geen idee waar het vandaan komt. Ook met het laden van sites gaat het de ene keer enorm snel en de andere keer enorm langzaam. Enige ideeën?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Internet
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Heb hetzelfde gehad met Grabit/NZB/Newsgroepen ene keer volle snelheid van het news abbo de andere keer spikes en dalen. Had niks met mijn ziggo verbinding te maken, want die deed het wel altijd op volle snelheid.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
speedtest.ziggo.nl
http://www.speedtest.net/
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Heb nu ook weer lage op en neergaande nieuwsgroep snelheden. nu dus.

Antwoorden (2)

Zelf heb ik een computer die dat ook deed, bleek te liggen aan de leeftijd, mijn computer
is gewoon oud, dus niet snel meer!! Ik moet dus langzamer minder ongeduldig zijn...

Iets minder tempo en iets meer geduld zou het antwoord kunnen zijn.

Succes!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Helaas is dit niet het geval. Gloednieuwe laptop namelijk!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Oké, dan weet ik het niet.
Jou snelheid is 1 ding, maar aan de andere kant van de digitale snelweg moet de snelheid ook goed en constant blijven. En zelfs als dat in orde is mag er onderweg geen 'file' zijn. Probeer het indien nodig dus opnieuw op een rustiger moment van de dag, of dan misschien beter: nacht.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat klopt! In gevallen van bijvoorbeeld Bittorrent ben je afhankelijk van anderen en daarmee je snelheid ook. Maar ik download nu al een tijdje via nieuwsgroepen (via servers) en die haalde bij mijn oude woning altijd de maximale snelheid die er uit de verbinding te halen was en downloadde daar constant mee. Maar in mn nieuwe woning varieert de snelheid enorm, terwijl ik geen idee waar het van afhangt aangezien ik direct van een server download. Nu geldt hetzelfde voor het laten van websites en dergelijken. Soms laadt ie meteen en soms duurt het vrij lang. Het is net alsof de signaalsterkte op dat moment bagger is. Terwijl ik toch vlak naast mn router zit. Is er ergens iets in de instellingen?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Heb je draadloos internet? Hang er dan maar een kabel aan. Dan mag je er nog vlak naast zitten, een draadloos signaal kan altijd verstoord worden.
Hangt er al een kabel aan? Controleer die dan eens op beschadigingen. Als dat niks wordt kan je eens contact opnemen met je provider.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat heb ik nooit geweten! Heb altijd begrepen dat downloaden via nieuwsgroepen altijd een constante snelheid betekende. Bij mijn oude woning kon je zo'n 550 kbps er uithalen, hier is er een mogelijkheid van 4Mbps, maar dat gebeurt maar zelden.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nieuwsgroepen=constant. Je krijgt wat je newsprovider of internetprovider(laagste snelheid van die twee) levert.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ben je overigens wel zeker dat je als enige in het netwerk aan het downloaden bent? Geen gezinsleden die ook aan't downloaden zijn of een slim buurjongetje dat op je draadloos netwerk is binnengeraakt?