Nee. Waarom zou google weg gaan uit China. Dit is niet nodig tot de hele wereld besluit om alle banden met China te verbreken, omdat bepaalde mensenrechten geschonden zouden worden.

Dat er wellicht bepaalde sites niet in de zoekresultaten tevoorschijn komen is niet hun besluit. Dat is het verzoek van de Chinese overheid.

Je kan zeggen dat vrijheid van meningsuiting het hoogste goed is. Echter, in sommige landen zien ze dit anders. En zolang we 'als de wereld' niet besluiten dat dat reden is om alle banden op te schorten, zie ik niet in waarom google als zoekmachine vroomer moet zijn dan de rest van de wereld
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ja. Als je ergens het werken onmogelijk wordt gemaakt, moet je opstappen.
AWM
14 jaar geleden
Nee, Google moet blijven en ruimte voor de eigen ideeën blijven zoeken. China zoekt anders weer het isolement.

Zolang er dialoog is, is er hoop op verandering.

We zullen ermee moeten leven dat een groot deel van de wereld waaronder China niet rechtstreeks aangesproken wil worden over het voldoen aan onze "verlichte" denkbeelden. Blijkbaar zijn Democratie en mensenrechten gevolgen van een open maatschappij. Andersom werkt in ieder geval niet zo te zien.