Erg moeilijke vraag, maar wel leuk. Want waar houdt een website op? Hoort bijvoorbeeld maps.google.com ook bij google.com? Hoort google.nl ook bij google.com? Eveneens is je vraag erg moeilijk te onderzoeken, want een groot deel van het internet wordt niet geindexeerd door zoekmachines ('the hidden web'). Niettemin, met de "site:"-operator kun je via een zoekmachine een redelijke indicatie krijgen van de grootte van een website. Van de volgende websites staat het genoemde aantal pagina's geindexeerd bij google:

Amazon.com: 93.500.000
Ebay.com: 153.000.000
Google.com: 54.800.000
Microsoft.com: 20.500.000
Yahoo.com: 465.000.000
Wikipedia.org: 14.000.000

Binnen dit lijstje is yahoo.com de grootste. Wellicht is er nog een grotere?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (10)

Tegenvraag: wat bedoel je met groot? Meest uitgebreid of bekendste?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik gok op Google of microsoft
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Google is een redelijk eenvoudige en beperkte site. De pagina's die Google vindt komen van buiten de site van Google.

Ik denk dat eBay een goede kans maakt. Ook de intranet-sites van multinationals kunnen uitgebreider zijn dan meniggeen kan indenken.

Wel leuke vraag!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Google heeft niet alleen de zoekmachine dat is maar een klein deeltje van google
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Is een intranetsite wel een website? Aangezien die niet online staat maar alleen op een eigen server draait?
Hier zijn ze uit gebreid:
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik schat op Wikipedia. Deze site bevat op dit moment zoveel artikelen dat als alleen de Engelse wordt vertaald in een encyclopedie dan heb je een een encyclopedie met 922 boeken. En dan zijn er nog in vele andere talen Wikipedia.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
google of wikipedia
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
En binnenkort komt daar goeievraag.nl bij...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik denk wikipedia, google heeft veel data maar bevat zelf veel minder subpagina's dan wikipedia.

Je kunt ook het internet archive zien als de grootste. Die maken een archief van een groot deel van alle websites
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik vermoed dat het http://www.archive.org/index.php is met zijn 'Wayback machine'