kan wel mail ontvangen maar niet versturen. Moet ik mijn smtp serverinstellingen wijzigen. zoja... hoe? bvd

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Waar gebruik je die mail? Als het gewoon thuis is en je logt in bij je eigen provider is het meestal net zoiets als smtp.tele2.nl maar dan de naam van je eigen provider. Gebruik je de mail ergens anders, bijv. Op mobiel dan kan je dus geen mail versturen via de meeste providers als je daar niet bent ingelogd. Dan zou je een gratis Gmail account moeten nemen, daarmee kan je wel overal mail versturen en ontvangen.

Bronnen:
http://www.gmail.com

Waarschijnlijk wel. Je moet uitvinden van je internet provider wat de instellingen zijn voor jouw uitgaande mail server. Waarschijnlijk moet je een gebruikersnaam & wachtwoord hebben. Het beste kan je even de helpdesk van je provider bellen danwel op de website van hun kijken. Tenzij je ons verteld waar je je internet verbinding van krijgt is er niet veel meer over te zeggen

Als je geen meldingen van een fout wachtwoord krijgt, dan is mijn eerste associatie is dat de poort van de smtp server onjuist is ingesteld. Je provider kan je verder helpen (kijk op hun site)

Kijk even in de papieren die je van je provider hebt gehad, daar staat inderdaad je SMTP server in. Die moet je vervolgens invullen in het programma dat je beruikt. Outlook bijvoorbeeld.

Ik had hetzelfde probleem, en de helpdesk van mijn provider hielp me te ontdekken dat mijn anti-virus programma het verzenden blokkeerde. Toen ik de uitgaande email-check uitzette, lukte het verzenden wel.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100