kan wel mail ontvangen maar niet versturen. Moet ik mijn smtp serverinstellingen wijzigen. zoja... hoe? bvd

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Internet

Het beste antwoord

Waar gebruik je die mail?
Als het gewoon thuis is en je logt in bij je eigen provider is het meestal net zoiets als smtp.tele2.nl maar dan de naam van je eigen provider.
Gebruik je de mail ergens anders, bijv. Op mobiel dan kan je dus geen mail versturen via de meeste providers als je daar niet bent ingelogd.
Dan zou je een gratis Gmail account moeten nemen, daarmee kan je wel overal mail versturen en ontvangen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Waarschijnlijk wel.

Je moet uitvinden van je internet provider wat de instellingen zijn voor jouw uitgaande mail server. Waarschijnlijk moet je een gebruikersnaam & wachtwoord hebben.

Het beste kan je even de helpdesk van je provider bellen danwel op de website van hun kijken.

Tenzij je ons verteld waar je je internet verbinding van krijgt is er niet veel meer over te zeggen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je geen meldingen van een fout wachtwoord krijgt, dan is mijn eerste associatie is dat de poort van de smtp server onjuist is ingesteld.
Je provider kan je verder helpen (kijk op hun site)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kijk even in de papieren die je van je provider hebt gehad, daar staat inderdaad je SMTP server in. Die moet je vervolgens invullen in het programma dat je beruikt. Outlook bijvoorbeeld.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik had hetzelfde probleem, en de helpdesk van mijn provider hielp me te ontdekken dat mijn anti-virus programma het verzenden blokkeerde. Toen ik de uitgaande email-check uitzette, lukte het verzenden wel.