hoe kun je 2 netwerken maken op 1 router?

ik heb 1 router en 2 pc's en als ik op internet wil met 2 pc's is internet traag.
Hoe kan ik dit verhelpen

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Internet
3.3K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat zou het probleem helemaal niet oplossen ook. Je intersnelheid moet hoe dan ook gedeeld worden.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
het gaat hier om WiFi; mijn pc staat boven en mijn router beneden dus Ethernet gaat hem niet worden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Hiermee verandert je vraag volledig. Waarom stel je niet gewoon de vraag die je hoort te stellen. 1. Leg je situatie
2. Leg uit wat je wil Je kan gewoon een tweede router (als extender) binnen hetzelfde netwerk gebruiken.

Antwoorden (3)

2 Netwerken op 1 router zal dit niet gaan versnellen.
Waarschijnlijk heb je:

- Een traag netwerk binnenhuis (Bv een 10MBit netwerk)
- Traag internet van je provider (Hoe snel wordt beloofd?)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
2 Netwerken door 1 router laten verzorgen is bij veel consumentenrouters niet mogelijk en zal (zoals MrManuel ook al zegt) uw probleem niet oplossen.

Een aantal mogelijkheden:
- Je hebt een klein internetabonnement bij je provider: kijk of je kunt (en wilt) overstappen op een ander pakket of op een andere provider. Indien aanwezig is het ook mogelijk om voor glasvezel te kiezen (glasvezel is sneller dan koper)
- Je provider biedt niet wat hij moet bieden (hoewel de snelheid altijd lager is dan beloofd): je kunt je snelheid testen met http://www.speedtest.nl/TestSuite/TestController.asp?TestTypeID=,8,12, en daarna vergelijken met de beloofde snelheid.
- Je hebt een oud modem: neem contact op met de provider en vraag of je recht hebt op een nieuw modem, als je een aantal jaren geleden al een nieuwe hebt gehad zou deze zeker nog moeten volstaan.
- Je hebt een oude router: als je een modem/routercombinatie van de provider hebt kun je vragen of je recht op een nieuwe hebt. Als je een eigen router gebruikt kun je ook een nieuwe aanschaffen. Bij de beoordeling of je router nog aan de recente technische eisen voldoet kun je letten op de volgende punten, deze staan waarschijnlijk op de router en anders in de specificaties: WIFI: 802.11n en 802.11ac zijn de nieuwste en snelste standaarden, Ethernet: kijk welke snelheid je netwerkkaart van de pc, de bekabeling, en de router hebben. Vergelijk dit met modernere apparatuur.
- Je gebruikt een Ethernethub: je kunt deze beter vervangen door een moderne switch

Gebruik je nog verdere apparatuur binnen je netwerk?
Gaat het hier om Ethernet (bekabeld) of WiFi (draadloos)?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Hoewel ik het deels eens ben met de gegeven antwoorden én ik in een reactie van je aanvullende informatie zie, wil ik graag ook nog even over deze vraag mijn plasje doen.

In tegenstelling wat anderen beweren; 2 pc's en 1 router kan makkelijk, mits zoals eerder beantwoord; je provider een degelijke snelheid aanbied, je modem niet te oud is, je router geschikt is en de aangeboden snelheden aankan, je bekabeling het aan kan en je computers niet uit het jaar 0 komen.

Wat betreft WIFI, wat niet algemeen bekend is is dat WIFI signaal over het algemeen niet meer dan 60% is van de oorspronkelijk aangeboden snelheid,

Verder kan ik je een range extender adviseren voor WIFI wat het net niet haalt, zoals deze http://www.sitecom.com/nl/wireless-range-extender-n300/wl-330/p/217 ik heb hem ook en ben er erg tevreden over.

TIP mbt tot range extenders; bij veel range extenders kan in tegenstelling tot de meeste routers, het uitzend kanaal niet op 'auto' gezet worden. Wat je vaak ziet is dat men bij de configuratie van de range extender het signaal van de 'eerste' router oppakt en automatisch hierbij het kanaal pakt wat op dat moment wordt gebruikt door de router, de router staat wél op automatisch het beste kanaal vinden en gebruiken. Zodra de router over gaat op een ander kanaal, zal de extender niet meer werken omdat deze op het oude kanaal blijft hangen. Dus de router op een vast kanaal zetten en de extender ook op dit kanaal.