Geldt op web-fora ook 'De hoogste bomen vangen het meeste wind'?

Worden mensen die zeer actief zijn op een forum zoal GV meer dan gemiddeld beoordeeld door de andere gebruikers? En leidt dit tot het 'in toom houden' van opgebouwde punten, gebruik maknede van de beschikbare middelen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Internet

Het beste antwoord

Ik denk het wel.
Het is voor veel mensen erg verleidelijk om vaste gebruikers uit te dagen, of zelfs een hak te zetten.
Hier op GV zie je bijvoorbeeld dat XiniX buitengewoon veel minpunten krijgt vergeleken bij anderen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Inderdaad - zelfs als iemand anders een vergelijkbaar antwoord geeft, zie je dat dat antwoord veel beter wordt beoordeeld (minder minnetjes).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Maar Xinix krijgt ook veel ++
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Klopt, maar dat kan je ook als 'wind' zien.

Andere antwoorden (5)

Ja, want hoe meer posts je doet, hoe meer reacties je zult vangen. En 't leidt niet tot 't in toom houden van de punten - daarbij gaat 't er slechts om hoeveel je post, en hoe goed die posts worden bevonden.

Net als Obama: de hoogste boom van de wereld. Die vangt de meeste wind.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, natuurlijk niet. Je moet alleen maar naar de kwaliteit van de antwoorden kijken. Niet naar de 'persoon' er achter en niet naar de punten.
AWM
14 jaar geleden
Ja zeker, de mensen die veel vragen beantwoorden daar weet je nou eenmaal van hoe ze op bepaalde dingen reageren. Ik sluit niet uit dat na een heftige discussie die persoon geplust of gemind wordt op basis van eerdere ervaringen.
Sommige mensen ergeren zich ook wel eens aan vaste gebruikers en minnen daardoor. Helaas is dat zo.
Het is een illusie dat je alleen beoordeeld wordt op je antwoord dat je dan geeft. Zo werkt het nou eenmaal in de wereld.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja ik (XiniX) wordt het strengste behandeld en als jij zo doorgaat Jelle, dan kom je erachter wat ik bedoel... Je doet het heel goed, ga zo door... Alle respect voor je...

ps "Het" moet "de" zijn in de vraag, Jelle, dat dan weer wel... :-))
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volgens mij geldt dat wel, ja.
Er zijn mensen die naar aanleiding van de gegeven antwoorden van mensen een bepaald beeld vormen van die persoon, en dan meer op dat beeld van die persoon reageren, dan op het antwoord zelf. Dus minnetjes geven voor feitelijk juiste antwoorden die hun vooroordelen over de 'hoge boom' bevestigen.
Maar aan de andere kant kan zo'n 'hoge boom' ook een soort 'fanclub' hebben!