wat betekent het als een pc aangeeft dat je erg veel geheugen gebruikt met bv. Mozilla, Adobe...?

de pc waarop ik nu werk geeft geregeld aan dat er erg veel geheugen gebruikt wordt door bv. Mozilla. Wat betekent dat?
Via Mozilla een website openen kan toch geen invloed hebben op het geheugen als je niks opslaat op je pc? Of zit de zaak anders in elkaar?

10 jaar geleden
in: Internet

Het beste antwoord

Je haalt geheugen en opslag door elkaar.

Geheugen is tijdelijk werkgeheugen. Je RAM. Daarvan heb je over het algemeen tegenwoordig tussen de 512MB en 4GB. Je PC klaagt dat je browser hier teveel van aan het snoepen is. Je kunt dit oplossen door minder websites tegelijk open te laten staan.

Opslag is je harde schijf. Daar sla je dingen op. Maar dat is niet waar je PC over klaagt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

In principe maakt het niet zoveel uit. Het is logisch dat een browser meer geheugen vraagt als het een video aan het afspelen is dan als het op een geladen pagina staat. Hetzelfde geld voor andere programmas.
Het is er enkel voor zodat, als je pc traag wordt ivp te weinig geheugen, je de oorzaak meteen ziet en er wat aan kan doen.

Dus samengevat: Je kan gewoon negeren wat je pc aangeeft ;)