Welk open-source in PhP geschreven platform is goed geschikt om een multi-contributor website mee op te zetten?

Ik ben bezig een website op te zetten waar ik mensen de mogelijkheid wil geven zelf ook artikelen ed te schijven. Tevens wil ik de site linken met andere sites die ik al heb en moet er een webwinkel in komen. PhPbb heb ik bekeken maar dat is veel te veel echt een forum. Joomla heb ik wel eens gebruikt, maar dat is niet in staat flexibel met wijzigen om te gaan. Nu ben ik op zoek naar de heilige graal.
Ik ben een redelijke wizz op PhP gebied, en heb al enige sites gebouwd. Nu wil ik met een kant enklaar prodct beginnen en deze aanpassen.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Internet

Antwoorden (2)

DRUPAL en drupal en Drupal.

is echt heel even wennen en je draai zoeken maar eenmaal gevonden heb je zo veel instellingen en zo veel controle dat je nooit meer anders wil..... ken zelfs al een aanbieder van joomla sites die nu 118 klanten gaat migreren naar drupal na het bijwonen van een lezing.... zegt al genoeg toch......

Het is volledig open source en ook altijd met open source plugins uit te breiden, ook is het ontwikkeld op en voor Linux en dit is echt te merken aan de opties en beveiligings structuur met auto-updates en ACL's
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Drupal is inderdaad al jaren een goed systeem om een website mee op te zetten. Het is ook behoorlijk uitgebreid. Dat kan zowel een voor- als een nadeel zijn. Al moet ik wel zeggen dat Drupal me altijd beter is bevallen dan Joomla, terwijl je doorgaans over de laatste meer hoort.

Daarnaast zijn er websites waar je dit soort opensource CMS'en met elkaar kunt vergelijken. Hieronder heb ik 2 van deze websites geplaatst. De bovenste is in het Nederlands en de onderste biedt ook online demo's van de systemen, zodat je er zelf eens in rond kunt klikken.