Ik heb een ethernet kabel van KPN, ik wil hier graag wifi van maken, maar heb geen telefoonaansluiting. Kan dit op een andere manier wel?

Toegevoegd na 15 minuten:
Ik moet dus nu steeds de ethernet kabel aansluiten op mijn laptop voor internet. Ik heb internet via KPN. Ook heb ik al een router, maar deze pikt wel het ethernet signaal op, maar de laptop pikt het signaal niet op..

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Internet
1.3K

Antwoorden (2)

Je haalt nu wel heel veel door elkaar. Met alleen een ethernetkabel krijg je nooit WiFi (draadloos Internet), met alleen een telefoonaansluiting heb je ook nog geen WiFi. Met slechts alleen een ethernetkabel EN een telefoonaansluiting heb je ook nog geen WiFi.

Je zal tenminste een draadloze (WiFi) router/accesspoint moeten aanschaffen. En ja, een internetaansluitng is om mee te beginnen ook onontbeerlijk!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Veel door elkaar? Ik heb gewoon nu internet via de ethernet kabel. Die moet ik steeds in mijn laptop doen. Ik heb een router gekocht. Maar daarmee krijg ik nog steeds geen wifi. Ik heb het idee dat ik dus dan een telefoonkabel/ kastje iets nodig heb om het te laten doen. Of is er een router die alleen de ethernet kabel genoeg vind?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Alle routers vinden alleen een ethernetkabel wel voldoende. Je moet natuurlijk wel een router hebben die draadloos is; dus draadloos UITZENDT, maar wel met de ethernetkabel verbonden is met de internetaansluiting. Verder moet je laptop/telefoon wel WiFi aankunnen, dus een WiFi-kaart, tenzij die al in je laptop zit. Als je die draadloze router installeert dan heb je WEL WiFi.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja, voorheen had ik gewoon wifi, maar vanwege verhuizing is dit anders geworden. Vandaar.
Heb je tips voor een goede router?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Linksys-routers zijn wel goed:
http://netwerken.twenga.nl/linksys-wireless-g-broadband-router-wrt54gl.html Maar koop i.i.g. er één met 2 antennes (1 voor zenden, 1 voor ontvangen). Maar vlgs mij kan je je betsaande KPN-router laten vervangen door een draadloze, misschien moet je er wel wat bij betalen.
Controleer of de ingebouwde draadloze adapter van je laptop nog wel signalen opvangt van netwerken in de omgeving. Als de ingebouwde draadloze adapter defect is kun je een mini usb adapter gebruiken. Met een WIFI Stick USB 300Mb WLAN kun je dan alsnog een snelle draadloze verbinding met je router maken.

Toegevoegd na 7 minuten:
Als het aan het modem/router van KPN ligt kun je ook contact opnemen met de helpdesk van KPN en een nieuwe vervangende Modem / Router vragen.