Hoe kan ik het internetprobleem op mijn laptop oplossen?

Ik heb sinds gister een probleem op mijn laptop. Als ik een uurtje of twee achter mijn laptop aan het werk ben, op internet of niet, doet het internet het plotseling niet meer, en kan ik niet meer naar google, youtube, of andere websites. Ik zie ook in de taakbalk bij het interneticoontje: Netwerk 2: Geen internet toegang. Linkje hier: http://puu.sh/2t2BW. Ik zie geen enkel draadloos internet in de lijst staan. Alleen dat Netwerk 2: Geen internet toegang. Als ik mijn laptop opnieuw opstart, doet het internet het weer voor een aantal uurtjes, maar dan stopt hij meteen weer met werken. Dit probleem heb ik niet alleen thuis, maar overal waar draadloos internet beschikbaar is.

Ik heb gewoon Windows 7. Ik heb een Acer Aspire 5750G.

Alle hulp is welkom.

Toegevoegd na 1 uur:
Ik ben er achter gekomen dat als mijn internet het niet meer doet, ik mijn laptop kan dicht klappen en weer open doen om het internet het weer te laten doen. Erg gek vind ik zelf.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Internet

Antwoorden (4)

Kennelijk heb je maar een tijdelijke licentie. Bij hotspots is de gebruikstijd vaak gelimiteerd tot nijvoorbeeld 2 uur. Als je thuis een draadloze router hebt staan moet je even je MAC-adres invoeren, zodat je permanent toegang hebt,... tenzij je meelift met de buren.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hoe doe ik dit? Mijn router is de KPN Experia Box dacht ik...
Je zou even kunnen kijken naar het energiebeheer van je laptop. Mogelijk schakelt deze je netwerkkaart uit als je batterijniveau lager wordt.

Toegevoegd na 1 minuut:
Configuratiescherm - Energiebeheer
bamibal
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb mijn laptop bijna altijd in de oplader zitten, het batterijniveau is bijna nooit zo laag dat mijn laptop bijvoorbeeld uitvalt.
Dit hebben wij ook met onze Acer laptop. Werkt je internetadapter nog goed? Toen wij een usb internetadapter gekocht hadden was het over.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je kunt proberen de netwerk drivers voor je laptop opnieuw te installeren. Soms zijn verouderde drivers of nieuwe drivers voor andere apparaten de oorzaak van een haperende draadloze internet verbinding.