waarom is mijn wifi sneller dan mijn kabel pc ?

als ik mijn snelheid test op www.speedtest.net is mijn snelheid 10,14 Mbps maar als ik op mijn mobiel wifi heb van mijn router is mn snelheid 54 Mbps hoe kan dit, en kan ik mijn internet via kabel op pc versnellen ?

Toegevoegd na 1 dag:
kan iemand uitleggen wat dit voor inhoud heeft ?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Internet
2K

Het beste antwoord

Je haalt vermoedelijk twee verschillende zaken door elkaar. Kijk eens wat voor soort abonnement je hebt bij je provider. Is dit een download tot 20 Mb/s dan haal je in de praktijk een lagere snelheid. De maximale bandbreedte op jouw adres ligt dan bijvoorbeeld tussen de 10 en 20 Mb/s. Dit is afhankelijk van onder meer de afstand tot de wijkcentrale in je woonplaats. De gemeten snelheid van 10,14 is dan reëel.

Waarschijnlijk bedoel je met 54 Mbps de maximale overdrachtssnelheid naar je mobiel. Dat is de maximale draadloze verbinding die je mobiel kan maken. Als je met speettest.net op je mobiel zou testen haal je niet die maximale overdrachtssnelheid, maar de maximale internetsnelheid die mogelijk is op jouw adres.
Als je draadloze verbinding verder goed is en niet verstoord wordt is er weinig of geen verschil met bedraad internetten.

Toegevoegd na 1 dag:
De afbeelding laat zien dat de draadloze verbinding van je PC met de router een maximale snelheid heeft van 100 Mb/s.
Je mobiel heeft een lagere maximale verbindingssnelheid van 54 Mb/s.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je vraag ging over het verschil tussen de 54 mbps van je mobieltje en de gemeten snelheid met speedtest. Als je een abonnement hebt van 20 Mb/s dan haal je dus nooit 54 mbps.
Ik weet niet welke provider en of je kabel of adsl hebt en welke snelheid je hebt qua abonnement. Je kunt de haalbare snelheid van Provider Telfort bijvoorbeeld checken. Dan zie je welke snelheid technisch haalbaar is op jouw adres.
http://www.telfort.nl/internet/internet-en-bellen/nu-bestellen/

Andere antwoorden (1)

Er is een 54Mbps verbinding met de router. Net zoals er bedraad waarschijnlijk een 100Mbps of soms zelf 1000Mpbs is. Kijk maar eens op je computer; rechtsonderin is er waarschijnlijk een netwerk icoontje. Als je daar met je muis op staat, dan zal ie de bedrade snelheid aangeven. Zowel met je PC als met je Mobiel (middels WiFi van thuis) zal je middels Speedtest.net dezelfde waarde halen.