Weet er iemand een goede en betrouwbare site (mag ook een boek zijn) over slavenhandel in de vs?

Graag informatie over de 18e, 19e en 20e.

Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Internet

Het beste antwoord

De slavernij ontstond in het zuiden, waar grote plantages waren. In 1619 kwamen de eerste Afrikanen naar Amerika. Het stond toen nog niet vast dat ze slaven zouden worden, ze kwamen als contractarbeiders. Maar als de Afrikanen na zeven jaar vrij waren, wisten ze vaak niet wat ze moesten doen. Ze waren meestal gedwongen naar Amerika gekomen en kenden de taal en cultuur niet. Ze gingen dan ook vaak terug naar hun oude meester en vroegen of ze voor hem mochten werken in ruil voor onderdak en eten. Al snel stond in de wet dat negers een bezit waren van hun meester en ontstond er slavenhandel.
Lees meer op de volgende website:
http://www.scholieren.com/werkstuk/19903

Ook hier is nog wat te vinden:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Slavernij

Toegevoegd na 6 minuten:
Een goed boek zou zijn:

Een Naam Om Trots Op Te Zijn | Cathy Gohlke & Cathy Gohlke
fremar
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Heel erg bedankt!