waarom werkt mijn draadloos internet niet?

Beste mensen,

Ik heb een tijdje geleden een ziggo modem/router gekregen, en hij werkt draadloos prima.
Ik gebruikte hem ook voor mijn vaste PC (DELL Dimension E520) en alles ging goed.
Totdat ik laatst een virus in mijn computer kreeg en ik wou mijn computer opstarten, maar ik kreeg niet meer dan een zwart scherm met een cursor.
Dus ik heb mijn computer teruggezet naar de fabrieksinstellingen (via bootmenu) en nu heeft hij niet meer de stuurprogramma's om draadloos met het internet te verbinden. Dus ik heb een kabel aangeschaft, en in mijn PC gedaan. Als ik mijn computer opstart, werkt het internet eerst voor ongeveer 3 minuten. Maar dan als ik naar een andere site ga, zegt hij alleen maar: "verbinden" en dan zegt hij dat hij geen verbinding kan maken met het internet.
Als ik op diagnose en herstel druk, zegt hij dat er geen problemen zijn met mijn internetverbinding terwijl ik er niks mee kan.
Verder doet de kabel het ook met andere laptops dus dat is niet het probleem.

Ik hoop dat jullie het weten!
Groeten Piter

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Internet

Antwoorden (2)

je geeft al aan dat je een virus hebt. Je weet immers nooit wat een virus nog meer met je PC uitgespookt heeft, en mij lijkt het beter om je PC te (laten) herinstalleren.

Als dat te gortig is, dan kan je proberen de driver te herinstelleren, de kabel te inspecteren en met een constante ping voor een tiental secondes tot een minuut uit te voeren, om te kijken wanneer je signaal wegvalt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je een 'virus' op je systeem hebt dat zo ingrijpend je systeem lam legt dan is dat virus niet weg door simpelweg je PC 'naar de fabrieksinstellingen' terug te zetten.

Zaak is dus om dat virus kwijt te raken.
Download daarvoor de setup van een goed gratis antivirusprogramma (bijv. AVG free) op een andere laptop en zet deze setup op een USB stick.
Installeer dan vanaf deze USB stick de antivirus software op de besmette computer en SCAN die computer op virussen.
Het programma zal de gevonden virussen elimineren en verwijderen.

Daarna download je de benodigde drivers om WiFi mogelijk te maken op je PC en installeer je die daarop. De drivers die je daarvoor nodig hebt haal je op bij de fabrikant van het moederbord of van de fabrikant van de ethernet/wifi kaart.
De gegevens daarvoor kun je ophalen in 'configuratiescherm/apparaten en printers/apparaatbeheer/netwerkadapters'. Hier staat welk apparaat verantwoordelijk is voor het wifi gedeelte.
Door de eigenschappen daarvan te openen zie je welk stuurapparaat gebruikt wordt en kun je dat daar ook vernieuwen cq. installeren via internet.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dit lijkt me indd. de beste oplossing