hoe krijg ik over het hele huis wifi met een internet op snoer?

ik heb inter net op mijn pc met snoer,hoe krijg ik dan op mijn tel of in het hele huis internet?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Internet

Antwoorden (2)

Je moet even kijken waar het internetsnoer (de ethernet kabel) naar toe gaat. Waarschijnlijk komt deze uit bij een modem/router.

Wat je nodig hebt is een draadloze router. Omdat je PC al bedraad is kan je ervoor kiezen om deze ethernetkabel in de draadloze router te doen. Je PC is dan niet draadloos verbonden en doorgaans is dat sneller. Daarnaast kan het zijn dat je geen wifi kaart in je PC hebt en die hoef je dan niet aan te schaffen.

Andere apparaten in huis kan je dan draadloos verbinden met je draadloze router.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je schakelt op dat apparaat (bijvoorbeeld mobiel) Wifi in. Hij zoekt dan naar jouw internet naam (staat op je modem, SSID network name). Klik deze aan. Hij vraag dan naar een wachtwoord, deze staat ook op het modem. (WPA Wireless key)
Vanaf dan kun je draadloos internet gebruiken. Deze gaat meestal vanzelf aan als je in dat bereik komt, dit kan veranderd worden op je apparaat.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat klopt als je al een draadloze router hebt. Dan kan je op een apparaat met een WIFI adapter de verbinding maken. Maar je moet eerst een draadloos netwerk aanleggen. De vraagsteller heeft al een modem en heeft m.i. in ieder geval een draadloze router nodig. Zoals in de afbeelding is aangegeven.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik nam aan dat de vraagsteller dit al heeft aangezien dat vaak al wordt aangelegd met Wifi