Wie weet er een compleet andere zoekmachine?

Als ik hele verschillende zoekmachines gebruik, zijn de hits in te delen in in drie hoofdgroepen. Bijvoorbeeld Bing (en aanverwanten), Google (en aanverwanten) en Yahoo (en aanverwanten). Zo geeft de zoekmachine van Yahoo dezelfde resultaten als Ilse en hebben dus dezelfde bron...

Nu ben ik op zoek naar een zoekmachine die het liefst geen commerciele hits laat zien en op een alternatieve/originele manier zoekt.
Mag ook niet Engels/Nederlandstalig zijn...

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Internet
1.3K

Het beste antwoord

IXQuick is een meta-zoekmachine. Dit houdt in dat deze de zoekresultaten van diverse zoekmachines combineert. Zo kun je een zoekopdracht uitvoeren en je kunt daarna ook filteren op resultaten van bepaalde zoekmachines.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Eigenlijk eerder een rekenmachine dan een zoekmachine, maar toch vergelijkbaar en in ieder geval anders dan genoemde sites: http://www.wolframalpha.com/
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vroegâh zocht ik altijd via Altavista.

Al een hele tijd niet meer gebruikt, dus ik sta niet in voor de resultaten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ben erg gecharmeerd van Clusty.

Clusty bedenkt zelf categorieën. Je krijgt eerst alle zoekresultaten te zien, net als bij andere zoekmachines, maar aan de linkerkant zet Clusty een aantal categorieën neer.

Als je je aanwent om daar eens een blik op te werpen, kun je een te lange lijst zoekresultaten al snel flink beperken door de juiste categorie aan te klikken.

Uitleggen is moeilijk, zelf kijken zegt veel meer:
Cryofiel
14 jaar geleden
Anders installeer Copernic, dat is een zoekmachine met zoekmachine-zoeker...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
www.zoek.nl
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
google maar dan moet je firefox gebruiken en de volgende plugins installeren via > Tools > Add-ons in firefox:

noscript blokkeert reclames en alle andere dingen die je niet wil zien
Ghostery blokkeert scripts van website die informatie over jou opvragen

en om het af te maken TrackMeNot een plugin om je zoekresultaten als ongeldig te laten verklaren voor de gerichtte reclame die synchroon loopt aan je zoekopdrachten, TrackMeNot zorgt ervoor dat er nep zoekresultaten tussen jouw eigen resultaten door worden gestuurd die zeer uiteen lopen en binnen onmenselijke tijd na elkaar worden verzonden je ip komt zo dus al snel op een van de weinige zwarte lijsten waar je graag op wilt staan :)

Toegevoegd na 15 minuten:
PS: Als je tijd en zin hebt om zelf een reclame-loze en eerlijke zoekmachine te onderhouden dan heb ik hier al een gratis begin voor je:

http://sourceforge.net/projects/openwebspider/