Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Mag je een muziek filmpje zo op een site zetten?

Op mijn eigen site wil ik graag muziek filmpjes van de Efteling zetten. Deze filmpjes zijn al door andere op youtube gezet. Maar nu is mijn vraag dus, kunnen wij in de problemen komen als we deze filmpjes op de site plaatsen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Internet
540

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Als het al op YouTube staat is het openbaar en zijn de rechten al afgedragen. Mag dus, mits met bronvermelding. Als het een commerciële site is en het filmpje wordt gebruikt om commerciële doeleinden, moet je contact opnemen met degeen die de auteursrechten heeft. Als het slechts tot lering ende vermaek is, is er geen probleem.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hooii,
Natuurlijk kan je dat doen.
Als je toch niet zeker bent van je zaak zoek je het filmpje nogmaals op op youtube en zet een reactie onder het filmpje. Met deze reactie bijvoorbeeld: Hooi ik wil graag dit filmpje op mijn site plaatsen mag dat. Als je dan antwoord terug krijgt weet je zeker of die gene het wel of niet wil.

Ik hoop dat je wat aan mijn advies hebt!!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding