Waarom verwijst elke link in Google mij naar een willekeurige spamwebsite?

Sinds een week als ik wil zoeken m.b.v. Google en ik klik een link aan dan wordt ik automatisch naar een willekeurige spam- of pornowebsite gestuurd. Hoe dit op te lossen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Internet
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik denk dat je een goede Malware heeft te pakken. Natuurlijk is het belangrijk om een virusscanner te hebben. Update je virusscanner en start een volledige systeemscan. Als je uiteindelijk dat heeft gedaan dan ga je naar je Firewall. Kijk als die aan staand (controleer de instellingen) en verwijder/zet uit onbekende poortjes. Als je dat heb gedaan kan je altijd een online scanner gebruiken. Zoals die van Microsoft, Ing of Eset. Even googelen en je vind het wel.
Want niet elke virusscanner herkent ALLE malware. Omdat je een goede Malware heb te pakken is het mogelijk dat jouw virusscanner die malware (Virussen) het niet vindt. Ook is het handig om naar updates te zoeken op je pc en die te downloaden. Ook update programma's zoals: Java. Ik hoop dat ik hier je mee geholpen heeft. Met vriendelijke groet,
Damian.

Het beste antwoord

Ik denk dat je een goede Malware heeft te pakken.

Natuurlijk is het belangrijk om een virusscanner te hebben. Update je virusscanner en start een volledige systeemscan. Als je uiteindelijk dat heeft gedaan dan ga je naar je Firewall. Kijk als die aan staand (controleer de instellingen) en verwijder/zet uit onbekende poortjes.

Als je dat heb gedaan kan je altijd een online scanner gebruiken. Zoals die van Microsoft, Ing of Eset. Even googelen en je vind het wel.
Want niet elke virusscanner herkent ALLE malware. Omdat je een goede Malware heb te pakken is het mogelijk dat jouw virusscanner die malware (Virussen) het niet vindt.

Ook is het handig om naar updates te zoeken op je pc en die te downloaden. Ook update programma’s zoals: Java.

Ik hoop dat ik hier je mee geholpen heeft.

Met vriendelijke groet,
Damian.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Waarschijnlijk heb je een virus te pakken die met je dns-instellingen heeft geknoeid. Of een toolbar, of andere ellende.

Je zult in ieder geval met goede antivirus en anti-malware tooltjes moeten gaan proberen om het te verwijderen. Ik heb zelf goede ervaringen met Hitman Pro.
bamibal
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat heb ik al. Mijn pc is sinds aankoop beveilig met Norton.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@Norman075 Ook daar heb ik last van. Ik denk dat ik maar eens contact op ga nemen met Norton.
Soms kan het ook liggen aan de virusscanner.
Als je virusscaners download en later spijt krijgt en unistalt of een ander virusscanner download dan kunnen de scanners in contact komen met elkaar en zelf virussen achterlaten.

Mijn raad: verwijder alle virusscanner die op jouw pc/laptop zitten en download : Microsoft Security Essentials (zie website).
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Lijkt me heel sterk dat virusscanners virussen achterlaten. Raar verhaal. Waar baseer je dit op? Wel kan het problemen geven wanneer er twee virusscanners draaien of er een virusscanner draait terwijl een oude virusscanner niet goed verwijderd is. Dan gaan de virusscanner bestanden van elkaar als gevaarlijk zien. Maar dat zegt nog niet dat het een virus is of dat de scanners virussen achter gelaten hebben.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het is mogelijk wat je zecht maar denk naa over wat ik hierna ga zeggen: Als virusscanner (1) virusscanner (2) zijn bestanden gaat verwijderen kan het mogelijk zijn dat dat de virusscanner(2) plaats van een spam of een virus verwijderen gaat toelaten. Dit is bij mij gebeurt niet 1 keer maar 3. Ik heb 3 PC's verloren door dit fout/probleem. (p.s. de PC die ik had waren allemaal gemiddeld per PC uitgerekend €1800,-- )
Ik heb dat ook gehad. Als je geluk hebt kun je met systeemherstel je pc terugzetten naar toen je er nog geen last van had (bijv een aantal weken terug).

typ 'deze computer naar een eerdere toestand herstellen' in je startmenu en volg de instructies.

Is het verholpen? Scan dan evengoed nog met je virus en adware scanner, want het kan in een bestandje zitten wat je onlangs hebt geopend!

succes
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Welke browser gebruik je? Andere webbrowsers dan Internet Explorer zijn stukken minder vatbaar voor dit soort ellende. Overweeg daarom Chrome of Firefox te gaan gebruiken.