Mag iemand zomaar een website maken over mij maken?

^^

Iemand heeft over mij een website gemaakt zonder dat ik dit wil. Ik heb gevraagt of hij/zij dit wil verwijderen maar dat doet hij niet.

Kan ik er wat aan doen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Internet
1.8K
capthavoc
11 jaar geleden
Als het op een site als facebook is of hyves of iets dergelijks kun je contact opnemen met hen
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
hmmz, na het lezen van deze vraag heb ik een wedervraag: Wie ben jij? :)

Antwoorden (3)

Nee, natuurlijk mag dat niet zonder jouw toestemming, zeker niet als er persoonlijk gegevens of zelfs foto's op staan. Het is wat anders als je een bekende persoon bent en sowieso veel in de openbaarheid komt (dat mag iedereen tot op zekere hoogte verzamelen, hooguit krijg je problemen met de oorspronkelijke uitgever).

Sowieso mag hij geen zaken op de site zetten die oor jou beledigen, schadelijk of lasterlijk zijn n je privacy schenden. Gebeurt dit allemaal wel, dan kun je aangifte doen bij de politie.

Vermoedelijk kun je op de site uit de tweede link (iusmentis / Arnoud Engelfriet) meer precieze info vinden (ik ken natuurlijk de inhoud van de site niet), en ook kun je hem een mail sturen met je precieze vraag.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
http://whois.domaintools.com/

Als het niet van een groot bedrijf is zoals: facebook / google
dan kan je op de link hierboven de site invullen en daar komen gegevens te staan.

de gegevens van de eigenaar en van het bedrijf dat de site host/aanbied. deze kan je er ook op aanspreken aangezien elke leverancier dit ook verbied. Want je mag geen gegevens van anderen openbaar maken zonder toestemming.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee dat mag niet zomaar. Je kan hier dan ook bezwaar tegen indienen (contact opnemen met de eigenaar van de website met verzoek tot offline halen) mocht de eigenaar hier geen gehoor aan geven dan kan je aangifte doen bij de politie.