hoe kan ik ervoor zorgen dat ik bij het surfen op internet enkel Duitse resultaten krijg?

Wij gaan graag voor kleine vakanties naar Duitsland en plannen in het late voorjaar een reisje naar Oostenrijk.
Daar zoek ik al wat inspiratie voor hotels die we dan opslaan bij favorieten om ze op het moment dat we ze nodig hebben ook snel vinden.
Voor hotelbeoordelingen van hotels in Duitsland en Oostenrijks krijg ik echter enkel de Nederlandstalige sites zoals Zoover etc. en daar staan vaak weinig beoordelingen op van die landen
Dus ik zou ook graag de beoordelingen lezen van mensen die in het land zelf wonen, omdat ik denk dat zij vaker in hun eigen land op vakantie gaan dan dat buitenlanders dat doen. En dat ik dus ook meer beoordelingen kan krijgen.
Maar ik kan nergens aanklikken dat ik "nur in Deutsch" of zoiets wil lezen. Ook als ik op google.de surf krijg ik Nederlandstalige resultaten uit Nederland en België ook als ik de zoektermen in het Duits invul. Hoe kan dat nu en wat kan ik doen om toch meer Duitse/Oostenrijkse sites te vinden?

11 jaar geleden
in: Internet
2.8K

Het beste antwoord

In internet explorer kun je een taal toevoegen voor het wedergeven van pagina's in een bepaalde taal.
start IE en ga naar het menu extra en kies internet opties
op het tablad Algemeen klik op talen en voeg de duitse taal toe
kuits komt nu onder nederlands te staan wil je duits bovenaan hebben klik het dan aan en daarna op de knop omhoog. Duits staannu bovenaan
klik nu een paar keer op OK tot je terug bent in het in het browser venster en sart IE opnieuw
Wat je eventueel ook nog kunt doen is. aande linker kant in het google zoek venster kun je een locatie opgeven over waar je je bevindt. Geef daar dan op dat je ergens in duitsland zit. google zaal altijd zoek resultaten weergeven aan de hand van de opgeven locatie .
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ik geloof dat je dan moet afsluiten met .de
net als wij hier in Nederland afsluiten met nl.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ga bij Google naar Geavanceerde Zoekopties en vul daar Duits en Duitsland in. Zie de afbeelding hieronder.
Plaatje bij antwoord
escape
11 jaar geleden
Voeg aan een zoekopdracht in google "site:.de" toe (zonder quotjes),
Dan worden alleen de resultaten van site's eindigend op .DE (=Duitsland) weergegeven.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Voor Oostenrijk site:.au gebruiken. Ook de zoekopties Met Duitsland/Oostenrijk werkt goed.