heb je verlies bij het gebruik van een homeplug

ik heb een homeplug aangeschaft ( sitecom 85mbps ) omdat mijn experia box van KPN geen fatsoenlijk draadloos internet geeft. Nu heb ik via de homplug nog geen snel internet. wie weet hoe dit kan komen en waar ligt de oplossing ? dit moet toch niet zo moeilijk zijn ?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Internet
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoe snel is het momenteel en wat is de snelheid via de experiabox.
Is de snelheid in het eigen netwerk niet snel genoeg of vanaf het internet?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
de snelheid die ik met mijn andere pc ( welke direkt met kabel verbonden zit) is prima. KPN Basis abb.
3000 kbps down en up 500 kbps / hier haal ik bij speedtest 3337 om 354
alleen de upload is dus wel een stuk minder

Het beste antwoord

De homeplug (Devolo) werkt prima tot een bepaalde afstand (maar dat is logisch, aangezien ethernetkabels langer dan 90 meter niet zuiver meer werken). Als je in een gebied woont met veel draadloze netwerken, storen ze elkaar en zijn de routers alleen maar bezig vrije kanalen te vinden en een verbinding op te bouwen ipv data te versturen. Met een homeplug verandert dat niet. Wellicht moet je de configuratie van je experia box eens doorlopen (of een firmware update toepassen?) en er vooral voor zorgen, dat je DSL-kabel niet in de buurt van transformatoren en 220V kabels ligt. Dat scheelt vaak enorm.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

In het algemeen werken homeplugs feilloos. Of ze werken, of ze werken helemaal niet.
Ik denk dus dat het probleem in je internetverbinding zelf zit.
AWM