wat maakt het mij nou uit of een website cookies gebruikt of niet?

waarom krijg ik er steeds een melding over?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Internet

Antwoorden (2)

Met behulp van cookies kunnen websitebeheerders bepaalde dingen op hun websites goed laten functioneren, maar ook kunnen ze gegevens over gebruikers verzamelen waarmee ze bijvoorbeeld advertenties afstemmen op de gebruiker. De politiek was van mening dat websites hiervoor eerst toestemming moesten gaan vragen, en hebben hiervoor dus een wet ontwikkeld. Daarom is elke website die cookies gebruikt die niet nodig zijn voor het functioneren van de site verplicht om de gebruiker om toestemming te vragen voor het gebruik hiervan.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik denk niet dat buitenlandse websites zich hier aan moeten houden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@mcjambi, dat klopt, maar in de EU is het wel verplicht, alleen gelden in verschillende EU landen verschillende regels met betrekking tot of er alleen een pop-up met info getoond hoeft te worden, of dat mensen echt specifiek toestemming moeten geven.
Zo. Laat ik je dat eens uitleggen als php codeur kuch.

Sinds de "Cookiewet" moet elke website de gebruikers inlichten van het gebruikt van Cookies, omdat het ineens "privacyschending" ofzo zou zijn. Dat slaat eigenlijk nergens op want.. We weten niet van wie de cookies zijn, en komen niet op de webserver. Enkel op jouw computer om te kijken vanuit de webserver of jouw sessie nog bestaat.

Ze gebruiken al cookies sinds de jaren '80 zonder problemen, nog nooit is er iets mis mee gegaan dus gewoon complete onzin.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zo, laat ik jou als collega php codeur, kuch, en, om even wat algemener te spreken, webontwikkelaar, eens uitleggen dat er toch wel een groot verschil bestaat tussen functionele cookies en niet-functionele cookies. Functionele cookies werken inderdaad zo ongeveer als jij beschrijft, en vallen dan ook niet onder de cookiewet, omdat daar niets mis mee is. niet-functionele cookies kunnen onder andere gebruikt worden voor reclame doeleinden (denk aan afstemmen van advertenties) op jouw surfgedrag, wat wel privacygevoelig is.