wat maakt het mij nou uit of een website cookies gebruikt of niet?

waarom krijg ik er steeds een melding over?

Weet jij het antwoord?

/2500

Met behulp van cookies kunnen websitebeheerders bepaalde dingen op hun websites goed laten functioneren, maar ook kunnen ze gegevens over gebruikers verzamelen waarmee ze bijvoorbeeld advertenties afstemmen op de gebruiker. De politiek was van mening dat websites hiervoor eerst toestemming moesten gaan vragen, en hebben hiervoor dus een wet ontwikkeld. Daarom is elke website die cookies gebruikt die niet nodig zijn voor het functioneren van de site verplicht om de gebruiker om toestemming te vragen voor het gebruik hiervan.

Zo. Laat ik je dat eens uitleggen als php codeur kuch. Sinds de "Cookiewet" moet elke website de gebruikers inlichten van het gebruikt van Cookies, omdat het ineens "privacyschending" ofzo zou zijn. Dat slaat eigenlijk nergens op want.. We weten niet van wie de cookies zijn, en komen niet op de webserver. Enkel op jouw computer om te kijken vanuit de webserver of jouw sessie nog bestaat. Ze gebruiken al cookies sinds de jaren '80 zonder problemen, nog nooit is er iets mis mee gegaan dus gewoon complete onzin.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100