Hoe neem je je website mee naar een ander hostingbedrijf

Stel ik ben niet tevreden over het bedrijf dat mijn site host en domeint, hoe kan ik mijn website aan het einde van de periode ergens anders laten behandelen zonder dat ik hem kwijtraak of er extra voor moet betalen
Zoiets als nummerbehoud maar dan anders

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Internet
1.5K

Antwoorden (3)

Je oude ISP kennis geven dat je je domein wilt verhuizen en dat je het token wilt hebben van het domein.
Zeg ook je hostingpakket op.
Kopier alle bestanden en mysql database naar je pc dmv FTP client.
Kies een nieuwe ISP uit en geef door dat het domein naar hun wilt verhuizen.
Zij regelen dit voor je.
Vervolgens bestel je een hostingpakket en zodra die geactiveerd is upload je alle bestanden en restore je de MySQL databases mocht je hier mee werken.
Vervolgens zorg je dat bij je nieuwe ISP je DNS servers correct zijn ingevoerd.
Doorgaans ben je binnen 2 dagen weer online.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
lastig, in de meeste gevallen heb je zowel de domeinnaam als de hosting ruimte bij dezelfde firma ? en zit je er een jaar aan vast.

maar je kan de hosting waarschijnlijk pas na een vol contract jaar opzeggen
Dan komt de domein naam in principe ook weer vrij.

je kan hooguit nu andere hosting ruimte nemen en daar de site opzetten en de domein naam doorlinken

maar je hebt dan misschien 2 domein namen waarvan je er eentje niet gebruikt ? of combineert ?
op zich niet erg als je de 2de domein naam toch gratis krijgt
maar je betaald helaas dan toch voor 2

pas als je alles opzegt komt de naam in principe vrij
na je contract en is deze in principe weer vrij opvraagbaar
voor een ander firma
een domein naam is helaas nooit echt jouw eigendom

zou je op tijd je hosting opzeggen maar niet je domeinnaam is deze meestal niet meer gratis helaas ?

maar wel uitwisselbaar
tja het zal altijd geld kosten vrees ik
capthavoc
11 jaar geleden
Een backup van je site maken en downloaden, en deze op je nieuwe site uploaden.

De sites moeten dat wel ondersteunen (en vergelijkbare configuraties hebben!)

Anders zul je de zaak file voor file moeten downloaden.
ALs de hele site in (bijvoorbeeld) dreamweaver gemaakt is, is het een kwestie van de server adressen aanpassen en publiceren. Klaar.

Kortom het heeft alles te maken met je huidige site en hoe die gebouwd is, en hoe dat past op je nieuwe site.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt, maar Ik bedoelde meer het overdragen naar een andere provider, niet het overdragen van bestanden, dat proces lukt me wel