kan ik per ongeluk het draadloos netwerk van iemand anders beveiligen?

ik heb net mijn draadloos netwerk beveiligd, maar ik weet nu niet of ik dat juist gedaan heb. in de lijst stonden immers verschillende draadloze netwerken die onbeveiligd waren. ik heb hetgene beveiligd dat het sterkst was verbonden, ervan uitgaand dat dat dan waarschijnlijk mijn eigen netwerk was.
zou het mogelijk kunnen zijn dat ik toch iemand anders onbeveiligd netwerk heb beveiligd ipv het mijne? en zo ja.;hoe kan ik dat zien resp. terug ongedaan maken?

11 jaar geleden
in: Internet

Het beste antwoord

Ja, dat is goed mogelijk. Routers hebben vaak een standaard ip-adres, en vaak ook hetzelfde standaard-wachtwoord.

Je kunt het ongedaan maken door weer in te loggen op de router, en de instellingen die je hebt aangepast weer terug te draaien.
bamibal
11 jaar geleden
liveisgreat
11 jaar geleden
bedankt, gelukkig is het blijkbaar toch het juiste netwerk dat ik beveiligd heb, maar interessante info hoe dan ook!