Help, SPAM heeft me gevonden, heeft iemand nog tips?

Heb een tijdje geleden, juist nieuwe email-adressen gemaakt, gmail.
Toch wordt ik op 2 account weer lastiggevallen met spam. GMail haalt ze er wel netjes uit hoor. Maar ik moet toch blijven oppassen dat er geen goede berichten als spam worden gemarkeerd.

Heeft iemand tips, of en hoe ik nu niet slachtoffer ben voor spam?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Internet
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Spam vindt toch iedereen. Goeie spamfighter(s) plaatsen!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb 2 jaar zonder gezeten.

Het beste antwoord

Wat ik in ieder geval doe, en wat wel lijkt te schelen: ik heb één spamadres, een e-mailadres dat ik gebruik als ik een e-mailadres in moet vullen op internet. Dat is mijn belangrijkste spam-afvanger.

Dan heb ik nog een adres dat ik gebruik voor officiële instanties, bijvoorbeeld het e-mailadres dat de belastingdienst kent. Daar komt zulke belangrijke mail binnen, dat ik zeker wil zijn dat die niet verzuipt tussen de spamvloed van mijn spamadres.

Andere adressen gebruik ik alleen voor rechtstreeks e-mailverkeer met mensen die ik ken, die adressen vul ik nooit in op wat voor (offline of online) formulier dan ook. Op die adressen is spam een grote zeldzaamheid.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat heb ik dus ook, zelf 3 adressen. 1 officieel, 1 voor vakgebied, 1 voor spam. Nu is de spam-email meer vrij van spam dan de anderen. Ik let echt goed op waar en hoe en wanneer ik welke email-adres gebruik. Ben 2 jaar spamvrij geweest.

Andere antwoorden (4)

de consu wijzer heeft een paar tips op hun site staan omtrend spam
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Van elke mail kun je het ip adress traceren vanwaar de mails worden verzonden. Je kunt vervolgens een klacht indienen bij de opta op http://www.spamklacht.nl/
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb daar eens naar gekeken. Maar hier kan je alleen spam melden die vanuit Nederland en door een Nederlands bedrijf wordt verstuurd. De spam is volgens mij niet nederlands.
Nooit op reageren en gewoon alles blijven wissen die spam... Een ander email adres nemen is een optie, maar kan niet altijd... Een tip, als je op een site komt die niet helemaal ok lijkt of als je op een forum komt, geef dan een tijdelijk email-adres op dat één dag werkt... Forums maken vaak spam op deze manier...

Spam werkt helaas, het is gewoon reclame maken en toch blijft men erop reageren, dus wij zijn het succes van spam, want als nooit meer iemand ooit zou reageren, dan was het heel snel historie...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nooit antwoorden, dan weten ze dat je de mails leest.

Aangeven bij de OPTA heeft geen zin.

De spammers komen vaak uit het buitenland en daar kan de opta niks doen.