Kun je een You-Tube account maken zonder daarvoor ook een gmail-account aan te moeten maken?

Vroeger (2010) kon dat. Ik heb namelijk een You-Tube account gewoon met "live.nl".

Maar als ik nu een nieuwe wil maken moet ik gelijk een Google-account maken en dus ook gmail. Maar ik heb nog een oud hotmail-account die ik kan gebruiken en dus geen behoefte aan gmail. Is er nog een optie mogelijk?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Internet
1.3K

Het beste antwoord

Na lang zoeken kwam ik op deze uitleg

Een onlangs gemaakt account op YouTube is eigenlijk een Google-account. Alleen bepaalde oudere YouTube-accounts (gemaakt vóór mei 2009) zijn zelfstandige, afzonderlijke YouTube-accounts die niet aan een Google-account zijn gekoppeld.

Het klopt inderdaad, want ik heb zelf ook een account van hotmail waarmee ik kan inloggen, ... en om jou verhaal te testen heb ik een nieuw account gemaakt en je kan inderdaad echt alleen inloggen tegenwoordig met alléén een gmail account.

Ik durf met zekerheid te zeggen omdat youtube van Google is tegenwoordig en je zo beter gebruik kan maken van alle diensten die dat bedrijf aanbiedt.... denk aan de appstore van android bijvoorbeeld.

Dus helaas, een kort antwoord op jou vraag: nee, dat kan niet. Je moet een gmailaccount aanmaken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dankjewel, ik was er ondertussen zelf ook achter gekomen maar toch bedankt!

Andere antwoorden (2)

Nee dit kan niet meer, youtube is van google deze vraag is ook al eerder gesteld.
je kan hooguit nadat je toch een gmail hebt aangemaakt
je mail vanaf dat adres door laten sluizen naar je live account maar echt handig is dat niet
capthavoc
11 jaar geleden
ja dat kan, ik heb dat zelf ook, en anders kan je het ook omzetten of koppelen.