Wat is het nut van het vermelden vanaf welk apparaat een e-mail verstuurd is?

Ik krijg regelmatig mailtjes met het onderschrift "verstuurd vanaf mijn ipad", "verstuurd vanaf mijn Samsung mobile", etc. Ik snap wel dat dat standaard ingesteld staat, maar het nut ontgaat mij.

Toegevoegd na 11 minuten:
Deze vraag is getypt op een Dell laptop.

bamibal
11 jaar geleden
in: Internet
7.8K

Antwoorden (4)

Het nut is puur commercieel: het is feitelijk gewoon reclame.

De achterliggende gedachte tweeledig. Ten eerste zien op deze manier heel veel mensen het woord iPad verschijnen. Daarmee wordt onbewust de indruk gewekt dat het heel normaal, zelfs wenselijk, is een iPad te gebruiken.

Ten tweede sturen mensen hun e-mails meestal naar vrienden en bekenden. Als een willekeurig iemand tegen jou zegt dat hij een iPad gebruikt, maakt dat onbewust weinig indruk. Maar als een vriend, die jij kent en vertrouwt, jou vertelt dat hij een iPad gebruikt, maakt dat (onbewust) veel indruk.

Pure reclame dus, bedoeld om een nog niet bestaande behoefte te laten materialiseren.
Cryofiel
11 jaar geleden
Sommige mensen denken dat het eronder gezet wordt omdat de ontvanger dan weet dat als er een spelfout in zit, dat dat waarschijnlijk komt doordat het door een gsm of ipad verstuurd is. Maar het is natuurlijk ook deels reclame.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het handige van die stempel/handtekening aan het einde is zeker niet iets commercieels van Apple of Samsung. Het is namelijk mogelijk om je eigen stempel/handtekening onder ieder mailtje te zetten.

Je kan namelijk je persoonlijke afsluiting gewoon wijzigen. Standaard is dit: Verstuurd vanaf mijn iPad, iPhone of iPod, maar je kan dit gewoon wijzigen omdat dit ook professioneel staat.
Bijvoorbeeld:

m.v.g.

A. Janssen
Social media expert - bedrijf

enz.

bij Apple ga je naar instellingen en dan naar E-mail, contacten, agenda's en dan naar handtekening deze kun je gewoon aanpassen naar je eigen naam en functie in een bepaald bedrijf en dit zal dan onder ieder mailtje staan;) Dit is gewoon handig zodat je niet iedere keer hetzelfde moet overtypen.

Toegevoegd na 1 minuut:
Maar er zijn gewoon veel mensen die helaas niet snappen dat het slecht staat wanneer er staat: verstuurd vanaf mijn iPad. En deze mensen weten meestal gewoonweg niet hoe ze het moeten weghalen. Het kan allemaal zo makkelijk zijn;)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Cryofiel
11 jaar geleden
Het handige van die handtekening is dat het een automatisch toegevoegde handtekening is. Dat is vooral handig wanneer je daar je eigen tekst invult. Dat is standaard functionaliteit van vrijwel alle email-programma's. Het feit dat die handtekening standaard staat ingesteld op een reclametekst is wel degelijk reclame. Dat ze de gewone email-handtekening gebruiken om die reclame te versturen, doet daar niets aan af.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dank je, ik heb t direct aangepast! (+)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Mijn dochter heeft haar onderschrift gewijzigd in: verzonden vanaf de maan. Ik stuur ook wel eens een mailtje terug, en
dan eronder 'verzonden vanaf mijn (merk heel dure telefoon)', om het e.e.a. belachelijk te maken. ;-)
Reclame voor de fabrikant
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dit is niet waar. Helaas snapt u niet dat het wel degelijk een handige en gemakkelijke functie is en zeker kan zijn!
Cryofiel
11 jaar geleden
Dat zijn twee verschillende dingen. De "handige functie" die jij beschrijft, is heel gewoon het automatisch toevoegen van een vooraf opgegeven tekst (je email-handtekening). Dat staat los van het feit dat op de genoemde apparaten die handtekening standaard staat ingesteld op "Verstuurd vanaf mijn iDinges". Die standaard instelling is wel degelijk gewoon reclame.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het klopt dat ik dat bedoel, maar op een ipad is de handtekening en genoemde apparaten is bij Apple precies hetzelfde waar wij het over hebben. De handtekening te veranderen en omdat het standaard is is het niet meteen reclame voor de fabrikant. Voor Apple zijn er ontzettend veel reclame's die laten zien dat je het kan veranderen. Ik ben het wel met je eens dat ze zeker in het begin willen dat er stiekem heel misschien reclame wordt gemaakt maar in ieder geval bij Apple is het niet puur reclame voor de fabrikant.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Gelukkig heeft apple idd de mogelijkheid dit te kunnen wijzigen, maar de vraag was algemeen gesteld.
En het is toch logisch dat een fabrikant zichzelf zo promoot