Wat betekent ietag.dll die een website wil uitvoeren zodra je deze bezoekt?

Ik heb vorig jaar wat besteld bij een bepaalde website waarbij ik na betaling vlot en tot tevredenheid geleverd kreeg. Maar toen ik zojuist deze website weer wilde openen kreeg ik de volgende melding:

"Deze website wil deze invoegtoepassing uitvoeren: 'ietag.dll' van 'Microsoft Corporation'. Klik hier als u de website vertrouwt, en deze wilt uitvoeren...."

Ik vertrouw deze website zover dat ik er eerder wat tot volle tevredenheid besteld heb en geleverd heb gekregen, maar indertijd heb ik deze melding niet gehad, dus ik weet nu niet goed of ik door moet gaan of niet?

Wat installeer/voer ik dan precies uit (in kleutertaal)?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Internet

Het beste antwoord

ietag.dll is een bestand wat voorkomt in Microsoft Office 2003 en 2007, tevens gebruikt Internet Explorer dit bestand ook.
De reden dat je de melding krijgt kan bijvoorbeeld zijn dat de website bepaalde drop-down (naar beneden uitschuivende menu's) gebruikt. Als je dit bestand niet op je computer hebt krijg je dan automatisch deze melding. Het is ook gewoon veilig om het uit te voeren, het is immers een veilig en goedgekeurd bestand van Microsoft.

Klein voorbeeldje:
Je kan het ongeveer zo zien: Je ziet een datum, als hyperlink (streep eronder en meestal in een andere kleur) als je ietag.dll op je computer hebt, dan kan je op die datum klikken en dan krijg je een menu met bijvoorbeeld een kalender.
Of er kunnen dit soort menutjes zitten in contactformulieren en dergelijken, om het gebruiksgemak voor jouw te vergroten.

Er zijn nog wel meer dingen waar het voor gebruikt wordt, maar ik denk dat dit de meest waarschijnlijke uitleg is.

Toegevoegd na 1 minuut:
Het bestandje geeft je dus de mogelijkheid om, slimme, oplossingen op websites te gebruiken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ietag.dll wordt meegeinstalleerd vanaf Office 2003, en bij nog wat pakketten van Microsoft. Dat een website het probeert te installeren is niet helemaal logisch.