Is het onverstandig om je PC continue aangelogd te hebben?

Ik heb mijn PC bijna de gehele dag aangelogd. Nu hoorde ik ve kennis dat dit onveilig is mbt cybercriminelen die dan je bankrekening kunnen kraken. (e-banking is uiteraard uitgelogd)!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Internet

Het beste antwoord

ik wil even aanvullen dat het er ook aan toe doet wat je op de computer doet, er zijn veel makkelijke manieren om een virus op iemand anders zijn computer te brengen, die alleen werken wanneer deze computer aanstaat. als je een gewone internet gebruiker bent en nooit een virus melding gehad hebt, is de kans veel kleiner, maar de kans blijft altijd.
Het zou trouwens ook beter zijn om de computer in slaapstand te zetten wanneer je hem niet gebruikt, dat bespaard ook op de energie rekening :D.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Hoe meer en hoe langer de computer opstaat, hoe groter de kans op inbraak natuurlijk.
Maar je dient je computer goed te beveiligen. Een degelijke virusscanner en een spyware programma als spybot (slechts een voorbeeld) moeten er opstaan.
Een firewall in je router is ook nodig.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
En als je het op standby heb staan?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Er zijn wel manieren om een andere computer uit standby te halen via een virus / lan-signaal, maar dat is volgens mij alleen mogelijk door de mensen op jouw netwerk.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een hacker kan niet in jouw computer als hij in standby staat, maar je verbruikt nutteloze energie!!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Eigenlijk kan het wel,
http://bloggingit.nl/2011/03/15/op-afstand-uw-computer-aanzetten-dmv-wake-on-lan-wol/
Als hacker kun je settings omzetten via een shell zonder dat een persoon dit ziet, en via zijn / of een proxy jou computer uit een slaapstand roepen.
Waarschijnlijk gebruikt u alleen windows, en heeft u geen ervaring met linux. Maar het verbruikt inderdaad nutteloze energie, het zou beter zijn om de computer gewoon uit te schakelen.