Als ik mijn Xbox 360 via een kabel aansluit op homeplugs ben ik dan ook meteen mijn stricte Nat-Type kwijt?

Ik woon in een appartementencomplex en deel het internet met andere bewoners. De eigenaar regelt het internet. Het internet is prima want via de laptop kan ik downloaden met 3mb/s. Nou heb ik alleen problemen met de XBOX 360 aansluiten. Ik blijf maar melding krijgen dat mijn NAT type strict is of ik krijg een melding over DNS. Nou weet ik zelf hoe ik dit kan oplossen alleen daarvoor moet ik in de router komen. De eigenaar heeft echter de inloggegevens veranderd en wil deze niet aan mij verstrekken omdat hij bang is dat ik dan het internet voor iedereen naar de klote help.

Op een andere vraag kreeg ik de tip om homeplugs aan te schaffen zodat ik de XBOX via een kabel naar de homeplug alsnog wired heb aangesloten. Gaat als ik dit doe dan ook de stricte Nat-Type weg of is het dan alsnog mogelijk dat deze niet weg gaat?

Of heeft iemand nog andere tips hoe ik het ook zou kunnen doen?

Alvast bedankt,
Mark

Weet jij het antwoord?

/2500

Op zich stricted nat hoeft niet verkeerd te zijn. Het betekend niet meer dan dat jij geen poorten open mag zetten op de router. Wanneer je beste vriend upnp aan zou zetten op de router is deze toegang wel mogelijk. Maar probleem is dan dat jij inderdaad bevoegdheden hebt waar je als netwerk beheerder niet bepaald blij van wordt. Beste oplossing vind ik in zulle situaties de Xbox in een dmz te plaatsen waardoor je niet gelimiteerd bent in bruikbare poorten. Jij kan alleen geen (directe) verbinding maken met andere computers binnen je netwerk.

Vraag is even, werkt je xbox wel goed als je hem gewoon bedraad aansluit ? dan heb je grote kans dat homeplugs ook gaan werken. zoniet, ben je toch afhankelijk van de eigenaar Maar ik kan me voorstellen dat je waarschijnlijk met een kleine handeling klaar bent ? eventueel alleen bedraad ? Stel gewoon voor dat je het mag proberen en zelf even bij de ander bewoners gaat checken of alles nog werkt of hen zult helpen als er iets fout is. kan me voorstellen dat ze even moeten rebooten of zo ? dan kost het hem geen tijd en werkt het dan werkt het en zo niet dan zet je alles terug zoals het was. Toegevoegd na 6 minuten: je zult sowieso 1 homeplug direct op de modem/router moet aansluiten weet je zeker dat deze op dezelfde stroomgroep zit ? en niet het modem in 1 woning en jij in ene andere woning achter een andere stoppenkast ? want anders werkt dat ook niet tenzij je het dan bedraad doortrekt dan zou je welicht beter bedraad doortrekken ene oud routertje kopen op deze de dhcp uitzetten dat werkt wellicht ook.

Nee, bekabeld of draadloos zal voor jou probleem geen verschil maken. Voor die tips? Zie mijn antwoord op je andere vraag.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100