Waar kan ik in Windows Vista bepaalde sites blokkeren? En hoe beveilig ik mappen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Internet

Het beste antwoord

Sites blokkeren:
Ikzelf doe dat in de browser Opera, ik heb een blocklist geladen van http://hostsfile.org, en ik gebruik Privoxy. Dat houdt in eerste instantie al aardig wat reclame en malware tegen.

Maar eerlijk gezegd, het is volstrekt dweilen met de kraan open. Handmatig zo nu en dan een website blokkeren i.v.m. kinderen heeft geen enkele zin.

Die kraan is 1000000x zo groot dan de grootst mogelijke dweil. Als je kinderen hebt en je wilt zaken geblokkeerd hebben, zou ik EO filternet aanraden. En dan nog... Zonder gewoon normaal toezicht en goede gesprekken over wat er allemaal op internet te vinden is...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

De vraag hoe je mappen beveiligd in Windows Vista is eerder gesteld.

Beste antwoord verwees toen naar onderstaande site, waarin één en ander duidelijk uitgelegd wordt.

http://www.zdnet.nl/help/30583-2/mappen-in-windows-beveiligen-met-een-wachtwoord/
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat zou je via Ouderlijk Toezicht moeten doen. Degene voor wie je de websites wilt blokkeren, moet dan wel een eigen gebruikersaccount hebben.

Om Ouderlijk Toezicht voor iemand in te stellen, druk je in het Start-menu op Configuratiescherm, en daarin op Beveiliging en vervolgens Ouderlijk Toezicht.

Selecteer in het Ouderlijk Toezicht-scherm de gebruiker waarvoor je de websites wilt blokkeren. Klik bovenaan op "Ingeschakeld: huidige instellingen doorvoeren".

Je kunt nu op het linkje "Windows Vista-webfilter" klikken. In de pagina die wordt geopend, klik je op "De lijsten met toegestane en geblokkeerde websites bewerken". Op de volgende pagina kun je adressen van websites invoeren en vervolgens op Blokkeren klikken.

Als je klaar bent, druk je driemaal op Ok.

Toegevoegd na 1 minuut:
Mijn antwoord gaat alleen over het blokkeren van websites. Voor het beveiligen van mappen: zie C4ths antwoord.